صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

جامعه عفیف برای تحکیم خانواده

  • کد خبر: ۱۶۱۵۴۱
  • ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
امروز یکی از مؤلفه‌های بسیار مهم زندگی توأم با سلامت روحی و روانی و سلامت اجتماعی، رعایت پوشش است.

برای اینکه جامعه دارای ثبات و آرامش بوده و تداوم یک جامعه ایده‌آل را داشته باشد، لازمه‌اش این است که جامعه عفیف باشد و سبک عفیفانه در همه شئونات اجتماعی تأثیرگذار است. به‌دلیل اینکه اولین و مهم‌ترین پیامد عفت‌مداری جامعه و رعایت پوشش مناسب، تحکیم خانواده است. به‌ویژه در این دوران که اختلاط بین زن و مرد در برخی مراکز مختلف وجود دارد، این عفت‌مداری ضروری‌تر است.

ازطرفی نیز هجمه سنگین امپراتوری رسانه‌ای حیازدا به گسترش این فضا کمک می‌کند. امروز در کشور‌های اروپایی و آمریکا شاهد خشونت بسیار زیاد، نبود آرامش در بین جامعه و بالارفتن بزهکاری هستیم و طبیعی است که هرچه رفتار‌های غیراخلاقی در جامعه اتفاق بیفتد، اثرش را در خانواده و در آرامش‌نداشتن جامعه خواهد گذاشت.

امروز یکی از مؤلفه‌های بسیار مهم زندگی توأم با سلامت روحی و روانی و سلامت اجتماعی، رعایت پوشش است. این موضوعی است که اندیشمندان غربی هم گاهی در لفافه و گاهی آشکارتر به آن اشاره می‌کنند. از ابتدای خلقت بشر، موضوع پوشش و لباس، یک موضوع جدی برای بشریت بوده و شأن و شئونات هر جامعه‌ای به نوع پوشش و رفتار‌های آن بوده است.

در طول تاریخ، بشر هرگز چنین‌جامعه‌ای را که غرب امروز منجر به آن شده و باعث گسترش تااین‌حد بی‌حیایی و بی‌عفتی به‌صورت آشکار شده، تجربه نکرده است. در سنت‌ها و مذاهب مختلف به‌صورت فطری حریم‌های عفیفانه وجود داشته و فقط در حدود یکی‌دو قرن اخیر است که به‌واسطه فرهنگ منحط غربی، به نام آزادی تا‌این‌حد زن‌و‌مرد را به عرصه هلاکت کشانده و باعث شده است زن‌و مرد کرامت خودشان را از دست بدهند؛ بنابراین بیشتر آن‌ها تنها زندگی کرده و تک‌والد هستند. چرا در فرانسه و انگلیس، وزارت تنهایی تشکیل شده است؟

برای اینکه افراد در خانه‌هایشان تنها از بین می‌روند و بر اثر بوی تعفن آن‌ها متوجه می‌شوند که این شخص فوت کرده است. چرا به اینجا رسیدند؟ به خاطر اینکه بی‌عفتی و بی‌حیایی باعث از بین رفتن خانواده شده و همه امیالی که باید در خانواده شکل بگیرد، به جای خانواده در سطح جامعه شکل گرفته و منجر به طلاق‌های زودهنگام و ازدواج‌های نامتعارف شده است؛ بنابراین اگر ما بخواهیم جامعه خودمان را از این رفتار‌های غیر‌اخلاقی مصون بداریم، همه مردم و دستگاه‌های اجرایی باید به‌صورت یکپارچه برای پیشرفت موضوع عفاف و حجاب قدم بردارند.

دستگاه‌های فرهنگی ازجمله آموزش‌وپرورش به‌صورت زیربنایی‌تر از سطح دبستان‌ها و پیش‌دبستانی‌ها این موضوع را اقناعی و براساس سلسله‌روش‌های متعارفی مطرح کنند و با دانشجویان و دانش‌آموزان دراین‌زمینه‌ها صحبت شود تا خودشان پرچم‌دار حیا و عفاف در سطح جامعه شوند؛ و الا خطر بزرگی جامعه را تهدید خواهد کرد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.