صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

عضو شورای اسلامی شهر مشهد از کاهش ۵۰‌درصدی تعرفه شب‌بازار‌ها و روزبازار‌ها‌ برای متقاضیان و اقشار مورد حمایت خبر داد.

مهدی ناصحی در حاشیه نشست یک شهر تجربه که در شهرداری مشهد برگزار شد، در گفت‌وگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: یکی از پایین‌ترین حلقه‌های اقتصادی در اقتصاد خرد، عرضه مستقیم محصولات است. عده‌ای ظرفیت در اختیار داشتن مکان ثابت را ندارند. شهرداری مکلف است در قالب روزبازار‌ها و شب‌بازار‌ها نسبت به تولید اشتغال و فرهنگ‌سازی برای تهیه کالا‌های عمومی‌ مردم در این بازار‌ها اقدام کند.

وی افزود: زمینه اشتغال حدود ۱۲ هزار نفر در سال گذشته فراهم شده است و الان بعد از‌ کرونا به مسیری برگشته‌ایم که مردم بتوانند کالای خود را بدون واسطه ارائه و عرضه کنند. بازار‌های خرد حلقه‌های بسیار ارزشمندی از نظر فرهنگی، اشتغال و اقتصاد و امنیت هستند و در دوره ششم مدیریت شهری تلاش شده است از لحاظ کمیت و کیفیت این بازار‌های را ارتقا دهیم.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: رویکرد ما این است در فضای امن کسانی که توانایی تأمین مکان ثابت را ندارند، به کار بگیریم. بانوان سرپرست خانواده و معلولان در اولویت هستند. همچنین ۵۰‌درصد از تعرفه‌هایی که برای این بازار‌ها برای اقشار مورد حمایت است، توسط شورای شهر کاهش پیدا کرده است و حدود ۲ میلیارد تومان یارانه پرداخت شده است.

ناصحی اضافه کرد: با گسترش این بازار‌ها و مخصوصا شب‌بازار‌ها در مشهد، زیست شبانه را احیا می‌کنیم تا مردم بتوانند خدماتی را که نیاز دارند، در ۲۴ ساعت شبانه‌روز دریافت کنند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.