صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون دادستان عمومی و انقلاب خراسان رضوی گفت: ایجاد شبکه‌های بازار در ‌شهر، به ایجاد امنیت و احساس امنیت کمک می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، نیره عابدین‌زاده در نشست علمی تجربیات با عنوان بازار‌های خرد؛ فرصتی برای اشتغال‌آفرینی، اظهار کرد: نمی‌توانیم به موضوعات تک‌بعدی نگاه کنیم، بلکه باید نگاه اشتراکی داشته باشیم و امکان گفت‌وگوی مشترک را فراهم کنیم. یک نمونه موفق از آنچه در مشهد رخ داد و سبب شد در دیگر شهر‌ها الگو شود، اجرای طرح سایبان مهر است که متعلق به تمام سازمان‌های نقش‌دهنده از جمله شهرداری، بهزیستی، آموزش و پرورش، دادستانی، نیروی انتظامی و‌... است.

وی با اشاره به اینکه در طرح سایبان مهر اگر نقش مردمی را نادیده بگیریم، به نتیجه نخواهیم رسید و ما به‌عنوان دادستانی و قوه قضاییه در موضوع اشتغال در زمینه پیشگیری از جرم سهم داریم، افزود: در سال ۱۴۰۰ حدود هزار و ۳۹ و در سال ۱۴۰۱ حدود ۹۲۲ پرونده برای زنانی که همسرشان فوت شده، تشکیل شده بود. همچنین حدود ۴۱۲ و در سال ۱۴۰۱ حدود ۶۶ پرونده برای زنانی که همسرشان غایب شده، تشکیل شده بود. در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۵۲ و در سال ۱۴۰۱ حدود هزار و ۳۵۲ پرونده برای زنانی تشکیل شد که همسرشان دارای اختلال روان است و نمی‌تواند کار کند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی ادامه داد: آمار‌ها نشان‌دهنده این است که سازمان‌های متولی باید برای زنان شغلی ایجاد کنند که دو خصوصیت داشته باشد؛ اول امنیت و دوم احساس امنیت ایجاد کند. همچنین، ایجاد شبکه‌های بازار در شهر، به ایجاد امنیت و احساس امنیت کمک می‌کند.

وی گفت: از جمله اقدامات مجتمع شوق زندگی در مشهد می‌توان به شناسایی جامعه هدف، شناسایی سازمان‌های دخیل در موضوعات و پیدایش مداخلات سازمانی و درون‌سازمانی و ایجاد شبکه هماهنگی برای ارتقای کیفیت خدمات و رفع نواقص موجود اشاره کرد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.