صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

از آنجا که حضرت معصومه(س) الگویی کامل و ارزشمند برای دختران مسلمان است، سالروز میلاد باسعادت او را روز دختر نامیده‌اند. این روز می‌تواند زمانی مناسب برای شناخت دختران و آشنا شدن با جایگاه آن‌ها در جامعه و خانواده برای همه‌ی ما باشد.

از آنجا که حضرت معصومه(س) الگویی کامل و ارزشمند برای دختران مسلمان است، سالروز میلاد باسعادت او را روز دختر نامیده‌اند. این روز می‌تواند زمانی مناسب برای شناخت دختران و آشنا شدن با جایگاه آن‌ها در جامعه و خانواده برای همه‌ی ما باشد.

با ریحانه رزاقی‌مقدم، نمونه‌ی یک نوجوان موفق در عرصه‌ی ورزش و تحصیل که ۱۳ سال دارد و در پایه‌ی هفتم مدرسه‌ی امام‌رضا درس می‌خواند، گفتگو کرده‌ایم.

 

گام‌های نخست برای پیروزی

از سه‌سالگی ورزش را با رشته‌ی ژیمناستیک آغاز کردم. چهارساله بودم که نخستین مدال خود را در مسابقات استان کسب کردم.

پس از آن، در مسابقات استانی بسیاری در رشته‌ی ژیمناستیک شرکت کردم که مهم‌ترین آنها مربوط به پایه‌ی اول ابتدایی و مسابقات آموزش‌وپرورش با کسب پنج مدال طلا به‌عنوان «قهرمان قهرمانان» و چهار مدال طلای دیگر بود.

در مرحله‌ی کشوری نیز در پارالل یک مدال نقره کسب کردم. سال ۹۳ در مسابقات لیگ ژیمناستیک مشهد سه نشان طلا و در مسابقات استانی، چهار مدال طلا به دست آوردم.

سال ۹۴ نیز در مسابقات شهری، استانی و کشوری، در مجموع هشت مدال طلا، یک نقره‌ی کشوری و لوح‌های تقدیر بسیاری از سراسر کشور را در کارنامه‌ی ورزشی خود ثبت کردم.

مهم‌ترین موفقیتم در سال ۱۳۹۵ کسب یک مدال طلای استعداد برتر کشور و مدال نقره‌ی مسابقات دانش‌آموزی کشور در سنندج بود.

 

اهداف برتر

همزمان، به این ‌دلیل که با کسب چند مقام کشوری به نقطه‌ی اوج خود در ژیمناستیک رسیده بودم، برای اینکه بتوانم به مقام‌های بین‌المللی هم دست پیدا کنم، از پنج‌سالگی با راهنمایی پدرم وارد ووشو در بخش ساندا (مبارزه) شدم و هم‌زمان ژیمناستیک هم کار می‌کردم.

از آنجا که این دو رشته در یک راستا نبودند، پس از مسابقات استعدادیابی، ووشو را از هشت‌سالگی در بخش تالو (نمایشی با سلاح‌های مختلف و انعطافی) ادامه دادم و سال ۲۰۱۷ در مسابقه‌ی بین‌المللی گرجستان موفق به کسب یک مدال نقره و دو برنز شدم.

در سال ۲۰۱۸، یک ماه در چین دوره گذراندم و موفق به دریافت مدرک دیپلم ووشو از معبد شائولین شدم. در ۹ سالگی به عنوان استعداد برتر مشهد، برای تست ووشو و حضور در اردوی تیم ملی به تهران دعوت شدم که با همه‌گیری بیماری کرونا، این برنامه معلق ماند.

در دوران قرنطینه، به دلیل ممنوعیت ارتباط فیزیکی، تمرین‌هایم را به صورت خصوصی ادامه دادم. در همین دوران، سال ۲۰۲۱ در مسابقه بین‌المللی آنلاین «اژد‌های سرخ» شرکت کردم و دو مدال طلا به دست آوردم.

امسال هم در مسابقات آنلاین معبد شائولین با ۵ هزار شرکت‌کننده از پنج قاره‌ی جهان، یک مدال طلا و یک برنز کسب کردم.

 

این همه مدال!

در مجموع ۵۳ مدال دارم. در ژیمناستیک که ۱۰ سال کار کرده‌ام مدال‌های استانی و کشوری فراوانی از هر سه رنگ کسب کرده‌ام شامل ۱۹ مدال نقره و برنز و بقیه طلا.

در ووشو نیز بر مبنای سنم «دان ۲» دارم و علاوه بر مدال‌های استانی، در سبک «دی‌تانگ‌چوآن» یک مدال طلای کشوری و یک لوح تقدیر از رئیس فدراسیون پاکستان کسب کرده‌ام.

در این راه، از خانم شجاعی، نایب‌رئیس هیئت ژیمناستیک مشهد، استاد باقری و استاد بزرگوارم علی رضایی که همیشه علاوه بر ورزش، درس اخلاق هم به من داده‌اند، هم‌چنین پدر و مادرم که با همراهی و دعاهای خود مرا در این راه یاری کرده‌اند سپاسگزارم.

 

دوست‌داشتنی‌های من

رشته‌های زبان انگلیسی، یوسی‌مس و نقاشی و خوش‌نویسی را خودم کار کرده‌ام و بسیار علاقه‌مندم. سال ۹۸ هم در چهاردهمین یادواره‌ی کودک و محرم در نقاشی رتبه‌ی برتر را به دست آوردم. در درس نیز تلاش می‌کنم مانند ورزشم بهترین باشم.

برای اینکه به همه‌ی کارهایم برسم، وقتی تکلیف و کاری دارم، در هر مکانی باشم، همان‌جا انجامش می‌دهم و منتظر نمی‌مانم به خانه برسم. از همه‌ی لحظاتم برای موفقیت استفاده می‌کنم.

امیدوارم ورزشم را تا بالاترین سطح ادامه دهم و در آینده بتوانم یک مربی خوب شوم. در تحصیل هم، رشته‌ی پزشکی در زمینه‌ی جراحی یا دندان‌پزشکی را خیلی دوست دارم.

 

راه رسیدن به پیروزی

به ‌نظرم راه رسیدن به پیروزی شکست است. باید برای هر شخصی حاشیه‌هایی اتفاق بیفتد که درست یا اشتباه کارش را بفهمد.

به دوستانم نیز توصیه می‌کنم در برابر مخالفت دیگران، با عمل خود به هدفشان برسند، نه با حرف زدن. در برابر تحقیر دیگران جا نزنند و به راهشان ادامه دهند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.