صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

تابستان امسال قطعی برق داریم؟

  • کد خبر: ۱۶۳۰۲۹
  • ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵
برای مقدار مصرف برق در امسال ۳ سناریو در نظر گرفته شده است که در بدترین حالت مصرف برق در تابستان ۱۴۰۲ به ۷۳ هزار مگاوات خواهد رسید.

به گزارش شهرآرانیوز، حدود دو سالی است که در فصل تابستان ناترازی مصرف و تولید برق و قطعی برق را به‌خصوص در بخش صنایع شاهد هستیم‌ و این گمانه‌زنی وجود دارد که این قطعی برق در فصل تابستان امسال نیز به وقوع بپیوندد. 

طرح پاداش برای صرفه‌جویی مصرف

در همین رابطه وزیر نیرو با اشاره به طرح پاداش صرفه‌جویی به مشترکان گفته است: این طرح مهمی است که مردم می‌توانند با کاهش مصرف خود از پاداش‌های خوبی برخوردار شوند و در عین حال، می‌توانند در تأمین برق پایدار برای آحاد جامعه کمک شایانی کنند.

محرابیان همچنین درباره آخرین وضعیت اجرای قانون «مانع‌زدایی از صنعت برق» که مصوب مجلس است، گفت: تقریبا تمامی آیین‌نامه‌های مورد نیاز اجرای این قانون تدوین‌شده در مرحله تصویب هستند، دستورالعمل‌ها نیز ابلاغ شده‌اند. بنابراین به‌زودی شاهد اجرای این قانون خواهیم بود.

پیش‌بینی می‌شود ناترازی به ۱۰ تا ۱۱ هزار مگاوات برسد

همچنین سخنگوی صنعت برق درباره احتمال قطعی برق در تابستان گفته است: با توجه به اقدامات انجام‌شده برای افزایش ظرفیت تولید و کاهش مصرف، پیش‌بینی می‌شود ناترازی به ۱۰ تا ۱۱ هزار مگاوات برسد.

رجبی مشهدی در ادامه گفته است: برای مقدار مصرف در امسال ۳ سناریو در نظر گرفته شده است. در بدترین حالت، مصرف برق در تابستان ۱۴۰۲ به ۷۳ هزار مگاوات خواهد رسید.

او همچنین از افزایش ۷۷۰۰مگاواتی ظرفیت تولید برق در سال جاری خبر داد و افزود: پیش‌بینی می‌کنیم که تابستان امسال بین ۱۰ تا ۱۱ هزار مگاوات ناترازی برق وجود داشته باشد که با توافقاتی که با صنایع قطعی شده و طرح پاداش صرفه‌جویی و همچنین دیگر اقدامات که در قالب ۱۴۰ اقدام اساسی برنامه‌ریزی شده، محور برنامه‌های ما این است که تأمین برق بخش خانگی بدون خاموشی صورت بگیرد.

سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز درباره اینکه آیا قطعی برق در استان خواهیم داشت، گفت: نمی‌توان اکنون اظهار‌نظری کرد. در موضوع مدیریت بار در فصل تابستان، وزارت نیرو برنامه در حال تدوین دارد که هنوز اعلام نشده است. در صورت تدوین برنامه مدیریت مصرف برای فصل تابستان، می‌توان گفت الگوی مصرف به چه شکل است.
حسن حشمتی گفت: مسلما مدیریت مصرف برق در بخش خانگی کمک زیادی به صرفه‌جویی انرژی خواهد کرد تا شاهد قطعی و محدود‌سازی مصرف نباشیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.