صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی گفت: ممنوعیت صادرات تخم مرغ بر‌خلاف توافق‌نامه وزارت جهاد کشاورزی و اتحادیه مرغداران مرغ میهن است. 

به گزارش شهرآرانیوز، طی توافق‌نامه‌ای که وزارت جهاد کشاورزی با اتحادیه مرغداران مرغ میهن انجام داد، از دی‌ماه سال گذشته کل وظایف تنظیم بازار تخم مرغ، از جمله واردات، صادرات، سامان‌دهی تولید مرغ مادر، جوجه‌ریزی و تخم مرغ نطفه‌دار را به اتحادیه مرغداران کشور واگذار کرد و حتی قرار بود برخی امکانات و تجهیزات لازم را هم بابت این کار واگذار کنند. 

رئیس اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی درباره ممنوعیت صادرات تخم مرغ که برخلاف توافق‌نامه بوده است، به خبرنگار شهرآرانیوز گفت: اتحادیه مرغداران مسلما متولی صنعت است. واگذاری این اختیارات به این اتحادیه باعث شد تا پایان سال هیچ مشکلی در تأمین تخم مرغ نداشته باشیم. با وجود اینکه در سال‌های گذشته و ایام حساس مثل نوروز و ماه رمضان مرغداران مشکلات زیادی در کنار هزینه‌های تولید داشتند،‌ وزارت کشاورزی به‌دلیل اینکه پایان سال بود و ایام ماه رمضان در پیش بود، قیمت مصوب را افزایش نداد که این خودش جای انتقاد داشت. این موضوع باعث شد تعداد زیادی گله مرغ تخم‌گذار از بین برود و جوجه‌ریزی مرغ تخم‌گذار که مهم‌تر از این مسئله است، افت کند، به‌طوری‌که تولید استان خراسان رضوی در آن ایام نصف شده بود.

فروش تخم مرغ، کمتر از قیمت‌ مصوب

به گفته حسین موسوی نژاد، با توجه به پیگیری‌های انجام‌شده، در ماه رمضان بر سر قیمتی به توافق رسیدیم و قرار شد بعد از ماه رمضان اجرا‌ شود که بعد از ماه رمضان هم با فراز‌ونشیب‌های قیمتی همراه بود و در نهایت با قیمت ۵۶ هزار تومان برای مصرف‌کننده و ۴۷ هزار و ۳۰۰ تومان در‌ مرغداری به تصویب رسید. هرچند تعیین این قیمت رقم زیاد برای مرغدارن بود‌ و به‌دلیل کشش بازار حتی تخم مرغ کیلویی حدود ۴۰ هزار تومان به فروش رسید.

ممنوعیت صادرات تخم مرغ بر‌خلاق توافق‌نامه است

وی تصریح کرد:‌ متأسفانه طی یک اقدام جدید وزارت جهاد کشاورزی برخلاف تفاهم‌نامه‌ای که تمام وظایف را به اتحادیه مرغداران میهن واگذار کرده بود، با صدور نامه‌ای، صادرات تخم مرغ را ممنوع کرده است. این حرکت که برخلاف توافق‌نامه‌ است، حرکتی مغرضانه است و تنها ضربه به تولید و از بین بردن آن را به‌دنبال دارد. 

چرا بر‌خلاف واگذاری وظایف به اتحادیه مرغ میهن رفتار می‌شود؟

این فعال در حوزه تولید تخم مرغ یادآور شد: در سالی که مقام معظم رهبری بر حمایت از تولید تأکید دارند، قطعا مسیر هم باید بر همین اساس باشد. سرپرست محترم وزارت جهاد کشاورزی باید اقدام جدی انجام دهد. هرچه سریع‌تر با مصوبین این موضوع برخورد جدی کنند و توضیح دهند که چرا برخلاف واگذاری وظایف به اتحادیه مرغ میهن رفتار می‌شود و دلیل ممنوعیت صادرات که هیچ کمبودی هم در بازار وجود ندارد، چیست. چرا باعث می‌شوند بازار‌های صادراتی را از دست بدهیم؟! بازار‌هایی که با زحمت در وضعیت تحریم به دست آورده‌ایم.

بلاتکلیفی ۶۰ تریلی بار تخم مرغ در خراسان رضوی

رئیس اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی یادآور شد: اکنون در استان بیش از ۶۰ تریلی تخم مرغ بسته‌بندی‌شده صادراتی و آماده صادرات به کشور‌های هدف است که باعث شده است هم بازار صادراتی را از دست بدهیم و هم بازار داخل ‌تحت‌تأثیر قرار بگیرد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.