صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مشاور عالی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نخستین کنگره بین المللی هوش مصنوعی در علوم پزشکی بیان کرد: تربیت سالیانه ۷ هزار پزشک در بیش از ۶۸ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی کشور از دستاوردهای ادغام آموزش علوم پزشکی در نظام سلامت است.

به گزارش شهرآرانیوز، ناصر سیم فروش، گفت: یکی از دستاوردهای موفق انقلاب اسلامی، ادغام آموزش علوم پزشکی در نظام ارائه خدمات سلامت هست و تربیت هبت هزار پزشک بوده که رشد دانشجویان در رشته های مختلف پزشکی روند صعودی دارد.

وی نیروی انسانی را سرمایه بزرگ کشورها برشمرد و افزود: با ادغام آموزش پزشکی در نظام سلامت، انقلاب پزشکی رخ داده است. دکتر سیم فروش عنوان کرد: روند تربیت دانشجویان در رشته های مختلف وابسته به پزشکی صعودی بوده و ما در منطقه و در دنیا جایگاه نسبتا خوبی داریم.

به گفته وی، تنوع و توسعه رشته های فوق تخصصی و فلوشیب در ایران، افزایش فارغ التحصیلان پزشکی خانم، گسترش توریسم درمانی در منطقه، جایگاه برتر منطقه در پیوند مرگ مغزی و اهدا زنده از دستاوردهای ادغام آموزش علوم پزشکی در نظام ارائه خدمات سلامت است.

سیم فروش، آینده پزشکی ایران را درخشان برشمرد و ضمن گرامی داشت هفته ملی جمعیت، بر بحران جمعیت و افزایش سالخوردگی در کشور تاکید کرد و افزود: مسئله فرزند آوری باید بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گیرد تا ایران جوان بماند.

وی در بخشی دیگر از صحبت های خود با اشاره به جایگاه دین و معنویت در تولید علم، افزود: علارغم پیشرفت علم در تمام دنیا، متاسفانه معنویت در حال سقوط است، بنابراین باید در نظر داشت بدون دین و معنویت، نمی‌توان پیشرفت کرد.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.