صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

بابی کوتیک، مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد، فاش کرده که این شرکت زمانی می‌خواسته «تایم وارنر»، بزرگترین مجموعه رسانه‌ای جهان، را خریداری کند.

شهرآرانیوز - کوتیک در مصاحبه‌ای با ورایتی گفته که سازنده Call of Duty آماده بوده در صورتی که AT&T قادر به خرید وارنر به مبلغ ۸۵.۴ میلیارد دلار نباشد، وارد عمل شود و پیشنهاد خرید بدهد. اما با مخالفت دولت آمریکا به دلیل نگرانی‌های ضدانحصاری، این قرارداد در نهایت در سال ۲۰۱۸ لغو شد و برنامه‌های Activision به هم خورد.

کوتیک در این باره گفته است: «برنامه این‌طور بود که ما فیلم‌های آن‌ها را بگیریم و به بازی تبدیلشان کنیم. آن‌ها هم بازی‌های ما را به فیلم و سریال تبدیل کنند. به این صورت ما یک شرکت فوق العاده می‌شدیم. ما تمام سرمایه را جمع آوری کرده بودیم و آماده بودیم در صورتی که AT&T نتواند معامله را انجام دهد، وارد عمل شویم.»

«برادران وارنر دیسکاوری»، جانشین «تایم وارنر»، اخیراً موفقیت قابل‌توجهی در تجارت بازی داشته است و «میراث هاگوارتز» (Hogwarts Legacy) به پنجمین فرنچایز بازی‌های یک میلیارد دلاری این شرکت تبدیل شده است.

مایکروسافت در حال حاضر در حال تلاش برای خرید «اکتیویژن بلیزارد» به مبلغ ۶۹ میلیارد دلار است که بزرگترین معامله صنعت بازی‌های ویدئویی خواهد بود.

این ادغام بحث‌برانگیز تقریباً در ۴۰ کشور از جمله اتحادیه اروپا و اخیراً در کره جنوبی تأیید شده است. با این حال، در ماه آوریل، سازمان رقابت و بازار بریتانیا اعلام کرد که به دلیل نگرانی درباره تأثیر این قرارداد بر بازار بازی‌های ابری، از این معامله جلوگیری می‌کند. مایکروسافت نسبت به این تصمیم اعتراض کرده و پرونده آن در ماه جولای در دادگاه رسیدگی خواهد شد.

سازنده Xbox همچنین با یک چالش قانونی در آمریکا مواجه است، جایی که کمیسیون تجارت فدرال از مایکروسافت به دلیل نگرانی‌های رقابتی شکایت کرده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.