صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیران، دانش‌آموزان را در فصل سرما به اردو نبرند

  • کد خبر: ۱۶۷۸۷
  • ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶
مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: در فصل زمستان، عفونت‌های تنفسی شایع است لذا دانش‌آموزان با رعایت اصول بهداشت فردی و جمعی می‌توانند از ابتلا به بیماری‌های تنفسی آنفلوآنزا و کرونا ویروس جلوگیری کنند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ حسن ضیاءالدینی  به بیان نکاتی برای حفظ سلامتی دانش‌آموزان پرداخت و اضافه کرد: تأکید و رعایت بهداشت فردی مهم‌ترین نکته است و دانش‌آموزان حتما دست‌ها را در طول روز چندین بار با آب و صابون بشویند.

وی ادامه‌داد: دانش‌آموزان در هنگام عطسه و سرفه جلوی دهان و بینی خود را با دستمال یا آرنج بگیرند و از تماس با افرادی که دچار علائم سرماخوردگی  و آنفلوآنزا هستند، دوری شود.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش به والدین هم توصیه‌ای کرد و افزود: اگر فرزندتان دچار علائم سرماخوردگی است تا بهبودی کامل علائم به مدرسه مراجعه نکند البته مدیران مدارس در این زمینه با والدین دانش‌آموزان همکاری لازم را داشته‌باشند.

وی تصریح‌کرد: به معاونت تربیت‌بدنی و سلامت استان‌ها اعلام کردیم که با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی نسبت به آموزش دانش‌آموزان اقدام کنند همچنین برشور و اطلاعات آموزشی در سایت دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته‌است.

ضیاءالدینی تأکیدکرد: به مدیران مدارس هم اعلام می‌کنیم از بردن دانش‌آموزان به اردو در فصل سرما خودداری کنند، چون عفونت‌های فصلی، دانش‌آموزان تهدید می‌کند.

وی اضافه‌کرد: همچنین مدیران مدارس دقت کنند که در بوفه‌های مدارس، خوراکی مجاز طبق دستورالعمل پایگاه تغذیه سالم که به مدارس کشور ارسال شده‌است، اقدام کنند و از فروش خوراکی‌های غیرمجاز در دستورالعمل اشاره شده‌است جدا خودداری شود.

مدیرکل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: هیچ موردی از بیماری کرونا در مدارس کشور مشاهده نشده‌است و این موارد که اعلام کردیم برای این است که از ابتلا به بیماری‌های تنفسی جلوگیری شود.

منبع: فارس
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.