صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اکنون یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که بسیاری از فعالان حوزه صنعت ساختمان با آن مواجه هستند، این است که فاصله تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان به‌طرز چشمگیر و نگران‌کننده‌ای افزایش پیدا کرده است.

حمید ضمیری در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز در حاشیه بیست‌وچهارمین نمایشگاه صنعت ساختمان مشهد گفت: هر ساله نمایشگاه‌های متعددی در حوزه صنعت ساختمان، تجهیزات و مصالح ساختمانی برگزار می‌شود که باعث شده است فرصت مناسبی برای افزایش بهره‌وری فعالان صنعت ساختمان و آشنایی علاقه‌مندان به وجود بیاید.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه تصریح کرد: نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان به‌عنوان یک پلتفرم تأثیرگذار برای شرکت‌ها، متخصصان و کارشناسان صنعت محسوب می‌شود، چراکه از طریق شرکت در برنامه‌های نمایشگاهی می‌توانند نسبت به اشتراک‌گذاری فناوری‌های جدید و اطلاعات، اقدام کنند و برای ایجاد روابط تجاری طولانی‌مدت با سایر فعالان در بازارهای جهانی تلاش کنند.

این مسئول شهری یادآور شد: اگر بخواهیم اهمیت برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان را در یک جمله بیان کنیم، به این صورت است که در راستای بازارهای جدید و نوظهور صنعت ساختمان، نمایشگاه بین‌المللی یک عامل محرک اصلی برای توسعه صنعتی و تجاری محسوب می‌شود.

به گفته ضمیری، اکنون یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که بسیاری از شرکت‌ها و فعالان حوزه صنعت ساختمان با آن مواجه هستند، این است که فاصله تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان به‌طرز چشمگیر و نگران‌کننده‌ای افزایش پیدا کرده است. این دو گروه ارتباطات محدودتری با یکدیگر دارند. همین عامل موجب افزایش بی‌رویه قیمت‌های مصالح و تجهیزات ساختمانی و... شده است. نتیجه این کار چیزی به‌جز نارضایتی مشتریان، کاهش فروش و رکود تولید نیست.

وی تصریح کرد: هدف اصلی شرکت در نمایشگاه‌ها ارتباط رودررو با همکاران، مصرف‌کننده‌ها و تأمین‌کننده‌هاست.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد افزود: نمایشگاه بین‌المللی با تأمین یک فضای گسترده و کاملا دوستانه زمینه را به‌گونه‌ای فراهم می‌کند که تولیدکننده و مصرف‌کننده را در شرایط بازار امروزی در یک مکان منظم و برنامه‌ریزی‌شده با یکدیگر مرتبط سازد. بی‌گمان ارتباط بدون واسطه مصرف‌کننده یا مشتری با تولیدکننده کالای ساختمانی بسیاری از هزینه‌ها را کم می‌کند، رضایتمندی مشتری را افزایش می‌دهد و در نهایت به نفع تولیدکننده و مشتری خواهد بود.

وی تأکید کرد: نمایشگاه یکی از بهترین فرصت‌هاست که صاحبان شرکت‌های خدماتی یا کارگاه‌های تولیدی، بدون واسطه و مستقیم صحبت‌های مشتریان را بشنوند و نوع انتخاب‌ها را رصد کنند و با بررسی هوشمندانه اطلاعاتی که از نمایشگاه به‌دست می‌آورند، بتوانند تا حدود زیادی پیش‌بینی کنند که در چند ماه یا یک سال آینده چه خدمات یا محصولاتی تقاضای بیشتری خواهند داشت.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.