صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سخنگو و مسئول روابط‌عمومی کل سپاه پاسداران گفت: دشمنان چشم دیدن استقلال، عمران، آبادانی، رفاه، پیشرفت و آینده روشن ایران را ندارند و برای نادیده‌گرفتن دستاورد‌های کشور و برجسته‌کردن مشکلاتی که در همه جوامع نیز وجود دارد، تلاش می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان‌ شریف در همایش کارگروه رسانه و مسئولین سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل اظهار داشت: در ۹۰ درصد از تحلیل محتوای رسانه‌های بیگانه، تلاش برای این است که بگویند انقلاب اسلامی برای ایران، آورده نداشته و دستاورد‌های قبل از انقلاب اسلامی را برجسته می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ میلیون نفر از جمعیت کنونی ایران دوران ستم‌شاهی را درک نکرده و برداشت عینی و ملموسی از استبداد، استکبار و وابستگی کشور ندارند، افزود: دشمنان با بهره‌گیری از علوم روانشناسی، جامعه‌شناسی، آمار و ارتباطات، تلاش می‌کنند شرایط کنونی کشور را برای ایجاد یاس و حس ناامیدی در همه مباحث، بحرانی جلوه دهند.

سخنگو و مسئول روابط‌عمومی کل سپاه پاسداران با بیان اینکه دشمنان چشم دیدن استقلال، عمران، آبادانی، رفاه، پیشرفت و آینده روشن نظام جمهوری اسلامی ایران را ندارند و برای نادیده‌گرفتن دستاورد‌های کشور و برجسته‌کردن مشکلاتی که در همه جوامع نیز وجود دارد، تلاش می‌کنند، تصریح کرد: وظیفه اصحاب رسانه در مقابل جنگ رسانه‌ای دشمن این است که شناخت دقیقی از دوران شاهنشاهی داشته باشند و حقایق و واقعیت‌های آن دوره را تبیین و بویژه در معرض نسل جوان جامعه قرار دهند.

سردار شریف با بیان اینکه طبق گزارش سازمان برنامه و بودجه نظام شاهنشاهی، یک سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، بیش از ۷۰ درصد جمعیت ایران در روستا‌ها و ۳۰ درصد در مراکز استان‌ها و شهر‌ها زندگی می‌کردند، ادامه داد: بنابراین ۷۰ درصد جمعیت ایران در آن دوره از نعمت آب، برق، گاز، بهداشت و درمان محروم بودند، ولی امروزه علی‌رغم وجود فشار‌های دشمن، نظام جمهوری اسلامی ایران خدمات ارزنده‌ای به اقشار مختلف جامعه ارائه کرده و بیش از ۹۸ درصد جمعیت کشور از نعمت برق و ۹۶ درصد نیز از نعمت گاز برخوردار هستند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن در دوران اغتشاشات با استفاده از فرصت گسست نسلی در کشور یک تصویر غیرواقعی از جمهوری اسلامی در فضای مجازی به نمایش گذاشت و می‌خواست این‌گونه القا کند که انگار همه دنیا خوب و تنها ایران پر از مشکلات است.

سخنگو و مسئول روابط‌عمومی کل سپاه پاسداران با تاکید بر لزوم توجه و اهمیت ارتقای سواد رسانه‌ای در کشور، تصریح کرد: سواد عاطفی، سواد ارتباطی، سواد مالی، سواد رسانه‌ای و تربیتی در زمره  توانایی‌ها و مهارت‌های باسواد بودن توسط سازمان جهانی یونسکو قرار گرفته است، به گونه‌ای که شخصی که در یک رشته دانشگاهی موفق به دریافت مدرک دکترا می‌شود، حدود ۵ درصد باسواد است.

سردار شریف با اشاره به اینکه امنیت مهمترین مقوله کشور است، تصریح کرد: امنیت ملی یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین بحث‌های موجود در هر کشور است که به طور کلی به شیوه حفاظت از ارزش‌های یک ملت و جلوگیری از آسیب رسیدن به آن ارزش‌ها می‌پردازد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.