صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

یک کارشناس بازار خودرو گفت: رکود بازار خودرو در حال حاضر بی‌سابقه است و هیچ وضعیتی از آینده این بازار قابل پیش‌بینی نیست.

کاظم محمدی نیکخواه در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز در خصوص وضعیت بازار خودرو عنوان کرد: بازار خودرو رکودی بی‌سابقه را تجربه می‌کند که در چند سال اخیر چنین رکودی را شاهد نبوده‌ایم.

وی ادامه داد: این رکود ناشی از نوسانات قیمت ارز، شرایط گمرکی و واردات خودرو و نابه‌سامانی وضعیت اقتصاد کشور است. تا زمانی که وضعیت اقتصاد کشور اینگونه باشد و ریال کشور مدام ارزش خود را از دست دهد و متاثر از دلار باشد، وضعیت بازار خودرو همینگونه خواهد بود، مگر اینکه یک روزی وابستگی ارزش پول ایران به دلار قطع شود.

این کارشناس بازار خودرو بیان کرد: در حال حاضر حتی ۵ دقیقه آینده بازار خودرو را هم نمی‌توان پیش‌بینی کرد. از زمانی که به این صنعت وارد شده‌ام چنین روز‌هایی را در بازار خودرو مشاهده نکرده‌ام.

محمدی در خصوص اینکه آیا روند کاهشی خودرو می‌تواند باز هم ادامه داشته باشد یا خیر، گفت: برخی از کالا‌های سرمایه‌ای مانند مسکن نیز در حال حاضر راکد هستند. تمام این‌ها متاثر از دلار است، هر موقع دلار پایین بیاید، خودرو هم روند کاهشی پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: در حال حاضر هیچ معامله‌ای صورت نمی‌گیرد؛ خریدار در انتظار ارزانی است و فروشنده منتظر بالا رفتن قیمت دلار است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.