صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون حقوقی رئیس‌جمهور با بیان اینکه تحریم‌های آمریکا را مشمول اساسنامه دیوان بین‌المللی کیفری می‌دانیم، گفت: ۱۰ جلد سند از جنایات این کشور آماده شده و از دولت آمریکا شکایت کرده‌ایم.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد دهقان در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت با بیان اینکه در دولت سیزدهم حدود ۱۰ جلد سند از جنایات آمریکا در حق ملت ایران  آماده کرده‌ایم که از قبل تحریم‌ها مرتکب شده است، اظهار داشت: تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران را یک جنایت علیه بشریت و مشمول اساسنامه دیوان بین المللی کیفری می‌دانیم.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور با بیان اینکه به خاطر تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران، از دولت آمریکا شکایت کرده‌ایم، تاکید کرد: در مورد اروپا هنوز به این نتیجه نرسیده ایم که شکایت کنیم.

دهقان همچنین درباره آخرین وضعیت پیگیری پرونده شهید سلیمانی، گفت: پرونده ترور شهید سلیمانی از ۳ ناحیه مختلف در حال پیگیری است. پرونده اول در کشور خودمان است و مستندات آماده شده است. مورد دوم در عراق است و اخیراً دادستان عراق با مراوداتی که بین مقام‌های ایرانی و عراقی صورت گرفت اعلام کرد که این پرونده از موضوع قتل به مسئله ترور تغییر حالت داده است.

وی خاطرنشان کرد: مرحله سوم بخش بین‌الملل است که در این زمینه ما نظرات وکلای بین المللی را گرفتیم و این وکلا تاکید دارند که شکایت ما در دیوان بین‌المللی دادگستری منجر به نتیجه خواهد شد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.