صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ضمن اشاره به آغاز کاهش دما در استان از امروز گفت: تا اواخر هفته پدیده غالب جوی در سطح استان وزش شدید باد خواهد بود که همراه با گردوخاک، کاهش دید، کیفیت هوا و در مناطق بادخیز با احتمال بروز خسارت است.

گروه جامعه | شهرآرانیوز؛ زهرا آهنگر زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته قوچان با دمای هوای ١٨ درجه و شهرستان‌ مه ولات با دمای هوای ۴۵ درجه به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی بوده‌اند.همچنین بیشترین شدت وزش باد در شهرستان‌‌های سبزوار و داورزن  با سرعت ۶١ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ٣٨ و ٢٣ درجه را به ثبت رسانده است، گفت: امروز دمای هوای این کلانشهر در گرم‌ترین ساعات به ٣۵ درجه و در خنک‌ترین ساعات به ٢١ درجه خواهد رسید. 

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی اضافه کرد: براساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی تا اواخر هفته پدیده غالب جوی در سطح استان وزش شدید باد خواهد بود که همراه با گردوخاک، کاهش دید، کیفیت هوا و در مناطق بادخیز با احتمال بروز خسارت است.

وی با بیان اینکه فردا به طور موقت از شدت وزش باد کاسته می‌شود، گفت: امروز و فردا در نیمه شمالی استان افزایش ابرناکی و در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات بارش رگباری باران توام  با رعد و برق رخ خواهد داد.

گفتنی است؛ امروز کاهش ٣ تا ۵ درجه ای دمای حداکثری در سطح استان آغاز می‌شود و پس از آن تغییرات دمایی تا انتهای هفته قابل ملاحظه نخواهد بود.

توجه به گزارش پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد مقدس شاخص کیفیت ٢۴ ساعت گذشته این کلانشهر با شاخص ٩٨ بوده و امروز مشهد با شاخص ٩۴ در شرایط قابل قبول قرار دارد. ایستگاههای خاقانی، چمن و الهیه در شرایط ناسالم قرار دارند.

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.