صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی از افتخارآفرینی کودکان و نوجوانان سندرم داون مشهد در المپیک ویژه سندرم داون برلین سخن گفت.

حمیدرضا علیزاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار شهرآرانیوز ابراز کرد: نرگس دانشور و مهدی فتحعلی‌زاده‌، قهرمانان مدال‌آور رقابت‌های جهانی المپیک ویژه افراد کم‌توان ذهنی از مشهد هستند که در برلین آلمان برای کشورمان افتخار آفریدند.

وی ادامه داد: کاروان ایران در رقابت‌های جهانی المپیک ویژه افراد کم‌توان ذهنی که در برلین آلمان برگزار شد، موفق به کسب ۹ مدال طلا، نقره و برنز شد. ورزشکاران ایران در ۹ رشته ورزشی و با ۲۴ ورزشکار زن و مرد کم‌توان ذهنی در این مسابقات حضور داشتند که نرگس دانشور از خراسان رضوی موفق به کسب مقام چهارم و دریافت نشان المپیک ویژه در ‌رشته بولینگ شد.

علیزاده افزود: همچنین مهدی فتحعلی‌زاده، عضو خراسانی تیم فوتسال، نیز موفق به کسب نشان المپیک ویژه در رشته فوتسال شد. شایان ذکر است، کاروان ورزشی المپیک ویژه ایران در قالب یک کاروان ۳۶ نفره به مسابقات جهانی المپیک ویژه (المپیک تابستانی) برلین ۲۰۲۳ اعزام شد.

گفتنی است،‌ المپیک ویژه، بزرگ‌ترین سازمان حامی ورزش و تمرین در افراد با کم‌توانی ذهنی در دنیاست که در بیش از ۱۹۰ کشور دنیا فعالیت می‌کند. در این دوره از مسابقات جهانی المپیک ویژه، ورزشکاران در ۲۶ رشته ورزشی با هم رقابت کردند که کاروان ایران در ۹ رشته در مسابقات شرکت کرده بود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.