صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

وضعیت بازار طلا در آستانه روز مادر

  • کد خبر: ۱۷۳۰۰
  • ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷
با وجود اینکه در آستانه مناسبت تولد حضرت زهرا (س) و روز مادر هستیم، روند آرام و کم نوسانی در بازار سکه و طلا برای هفته جاری پیش‌بینی می‌شود و ممکن است، هر مثقال طلا ۱۰ الی ۲۰ تومان در هر گرم افزایش قیمت داشته باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به اینکه در پایان سال به طور طبیعی طلا هم مثل سایر خرید‌های عید به دنبال بالا رفتن تقاضا دچار افزایش قیمت خواهد شد، بیان کرد: پیش‌بینی ها می‌کنم اگر کسی تصمیم به خرید طلا و سکه برای عید دارد در همین روز‌ها خرید خود را انجام داده و به دقیقه ۹۰ موکول نکند.

آیت محمد‌ولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر، اظهار کرد: بازار سکه و طلا در هفته و ماه قبل نسبتا آرام بود و به ویژه نسبت به ماه‌های پیش از آن که به افزایش ۴۰ تومانی در هر گرم نیز رسید، نوسانات بسیار ضعیفی داشت.

 

بیشتر بخوانید:
قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار و ارز امروز در مشهد ۲۰ بهمن ۹۸


وی افزود: سکه در طول هفته گذشته به بالای ۵ میلیون تومان نرسید و نوسانات در حد ۵ تا۱۰ تومان، هفته نسبتا آرامی را رقم زد. قیمت دلار نیز در هفته گذشته تغییرات بسیار کمی داشت.

محمد‌ولی خاطر نشان کرد: با وجود اینکه در آستانه مناسبت تولد حضرت زهرا (س) و روز مادر هستیم، روند آرام و کم نوسانی در بازار سکه و طلا برای هفته جاری پیش‌بینی می‌شود و ممکن است، هر مثقال طلا ۱۰ الی ۲۰ تومان در هر گرم افزایش قیمت داشته باشد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر این روند آرام را مشروط به آن دانست که اتفاق و خبر خاصی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و یا نظامی رخ ندهد.

محمد‌ولی خاطرنشان کرد: موضوع ویروس کرونا و تلاطمات ناشی از آن که بازی سیاسی آمریکا برای اقتصاد چین بود، در روز‌های اخیر فروکش کرده و استیضاح ترامپ هم ملغی شد، بنابراین بروز نوسان شدیدی را در این بازار انتظار نداریم.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به ایام پایانی سال و تاثیرات آن بر بازار طلا گفت: از آنجایی که شب عید حجمی از تقاضا به همه بازار‌ها از جمله بازار سکه و طلا وارد می‌شود و همچنین روز‌های پایانی سال، همزمان با تسویه حساب شرکت‌های داخلی با شرکت‌های خارجی است، این موضوع پشتوانه‎ای از ارز و طلا دارد و بر این بازار‌ها تاثیر می‌گذارد.

منبع: برنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.