صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نبرد شهرخودرو با مدافع عنوان قهرمانی

  • کد خبر: ۱۷۳۶۳
  • ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
شهرخودرو در نخستین گام باید امروز از ساعت ۱۸:۱۰ در ورزشگاه الوصل دبی امارات، زمین بی‌طرف میهمان الهلال عربستان باشد، تیمی با ابعاد بین‌المللی.
مرتضی اخوان - همه‌چیز از ضربه پنالتی سعید صادقی شروع شد، توپی که با بوسه به تور دروازه السیلیه در خاک قطر، رؤیای یک شهر را به حقیقت بدل کرد. شهرخودرو با عبور از ۲ دیدار سخت مرحله پلی‌آف به دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا پا گذاشت و حالا باید امروز در اولین دیدار این مرحله در قالب بازی‌های گروه B این مسابقات به مصاف الهلال عربستان برود. شاگردان مجتبی سرآسیایی که برای رسیدن به دور گروهی این پیکار‌ها سختی فراوانی را متحمل شدند و پس از کش‌و‌قوس‌های فراوان جواز حضور در این مرحله را به دست آوردند حالا در گروه مرگ افتادند، جایی که نه‌تن‌ها باید با مدافع عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان آسیای الهلال عربستان، بلکه باید در ادامه با شباب الاهلی و پاختاکور، قهرمان‌های امارات و ازبکستان، مصاف کند.

نبرد با پرافتخارترین‌ها
«رئیس عربستان» برای حریف ترسناک و بین‌المللی شهرخودرو لقب مناسبی است که هواداران این تیم در نظر گرفته‌اند. الهلال، نخستین رقیب آسیایی تیم مشهد در این مسابقات، انواع و اقسام افتخارات را در کارنامه حیات شصت‌ودوساله خود می‌بیند. ۵۷ جامی که آبی‌های حجاز در عربستان به دست آوردند آن‌ها را به پرافتخارترین باشگاه ورزش عربستان بدل کرده است. با وجود این، الهلالی‌ها در لیگ قهرمانان آسیا هم با ۳ قهرمانی و ۴ نایب‌قهرمانی پرافتخارترین تیم آسیا به حساب می‌آیند. آن‌ها آخرین‌بار سال گذشته قهرمان آسیا شدند تا حالا به عنوان مدافع عنوان قهرمانی به مصاف رقبای خود بروند. تیم اول فوتبال عربستان برخلاف بیشتر تیم‌های کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس از قضا طرف‌دار هم دارد و معمولا بازی‌های این تیم خالی از تماشاچی نیست. در سوی مقابل، شهرخودرو باشگاهی تازه تأسیس در فوتبال ایران است که اگر بخواهیم حیات این باشگاه را از همان روزی که نام پدیده بر خود داشت حساب کنیم، باید بگوییم شهرخودرو ششمین سال حیاتش در فوتبال ایران را می‌گذراند. مشهدی‌ها در جدول لیگ برتر فوتبال ایران هم تا اینجای فصل، پنجم هستند و در ۵ دیدار آخر خود ۲ شکست، ۲ پیروزی و یک تساوی را به دست آوردند، در حالی که الهلالی‌ها از ۵ ره‌آورد آخر خود، ۳ پیروزی و ۲ تساوی داشته است.

حریف ۷۰۰ میلیاردی!
الهلال نه‌تن‌ها روی کاغذ و در افتخارات حریفی دشوار برای نماینده مشهد است، بلکه از حیث امکانات و ارزش ریالی باشگاه تفاوت فاحشی با شهرخودرو دارد. بر اساس ارزش‌گذاری سایت معتبر ترانسفرمارکت تیم عربستانی ۵۱/۳۵
میلیون یورو و شهرخودرو ۶/۴۳ میلیون یورو ارزش‌گذاری شدند که اگر میانگین نرخ یورو را ۱۵ هزار تومان محاسبه کنیم، باید بگوییم ارزش تیم الهلال چیزی بالغ بر ۷۷۰ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان است و ارزش شهرخودرو ۹۶ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان می‌باشد! تفاوت وحشتناکی که نشان می‌دهد «رئیس عربستان» تا چه اندازه برای مهار یوز‌های خراسانی و سایر رقبا در آوردگاه آسیایی ولخرجی کرده است.

ستاره‌های بین‌المللی، ستاره‌های خاموش
با نگاهی به فهرست بازیکنان الهلال عربستان و ستاره‌های بین‌المللی که در ترکیب این تیم وجود دارد، می‌توان متوجه شد چرا این تیم عربستانی یکی از گران‌ترین تیم‌های فوتبال آسیاست. سباستین جووینکو، یاسر الشهرانی، محمد شلهوب، گومیس، آندره کاریلو و کارلوس ادواردو ستاره‌های گران‌قیمت تیم عربستان هستند، بازیکنان خطرناکی که از این تیم یک تیم بین‌المللی ساخته‌اند. در سوی مقابل، شهرخودرو ستاره‌هایی خاموش، اما امیدوار دارد که می‌توان به درخشش آن‌ها برابر کهکشانی‌های الهلال دلخوش بود. امین قاسمی‌نژاد، محمدرضا خلعتبری، محمد قاضی و میرو اسلاوو از جمله این بازیکنان در ترکیب شهرخودرو هستند. نکته جالب آن است که گران‌ترین بازیکن الهلال آندره کاریلو است با ارزش ۸ میلیون یورو و گران‌ترین شهرخودرو‌ی از دیدگاه ترانسفرمارکت امین قاسمی‌نژاد است با ارزش ۶۰۰ هزار یورو!

خط حمله ترسناک، خط دفاع مستحکم
شاید بهترین بازیکن الهلال در خط آتش این تیم باشد. گومیس، مهاجم خطرناک تیم عربستانی، در ۱۷ بازی این فصل تیمش در لیگ عربستان ۱۴ گل زده و ۴ پاس گل داده است! این در حالی است که اوضاع خط حمله شهرخودرو هیچ خوب نیست و بهترین گل‌زن این تیم امین قاسمی‌نژاد با ۲ گل است! الهلال در لیگ عربستان تاکنون ۴۷ بار دروازه حریفان را گشوده در حالی که شهرخودرو در لیگ ایران تنها ۱۶ بار گل‌زنی کرده است. این نشان از خط آتش وحشتناک تیم عربستانی و ضعیف تیم ایرانی دارد. اما در سوی مقابل، شهرخودروی‌ها در فاز دفاعی عملکردی بهتر از الهلال داشتند. مردان شهرخودرو تا اینجای فصل در ۱۹ بازی لیگ برتر تنها ۱۲ بار دروازه‌شان باز شده است. محمدحسین مرادمند نقطه قوت قلب دفاع شهرخودرو است که در این بازی می‌تواند ملکه عذاب گومیس باشد و سید مهدی رحمتی، سنگربان باتجربه مشهدی‌ها، را در بسته نگهداشتن دروازه‌اش کمک کند.

غیبت دل‌نشین شلهوب
محمد شلهوب، بازیکن باتجربه و کاپیتان عربستانی الهلال، به دلیل مصدومیت، از حضور در بازی امروز محروم است. این خبر خوبی بود که روز گذشته به اردوگاه مشهدی‌ها رسید و با توجه به اینکه شهرخودرو در این بازی محروم و مصدومی ندارد، می‌تواند خبر خوبی باشد. شلهوب تاکنون ۲۹۳ بار برای الهلال به میدان رفته و ۷۵ گل به ثمر رسانده است. او ستاره وفادار الهلال در تمام دوران حرفه‌ای فوتبالش بوده است.

داور کره‌ای و ماجرای VAR
با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا داوری کره‌ای قضاوت بازی شهرخودرو و الهلال در لیگ قهرمانان آسیا را به عهده خواهد داشت. کو هیونگ جین در شرایطی این دیدار را قضاوت خواهد کرد که AFC هنوز مجوز استفاده از VAR در لیگ قهرمانان آسیا را صادر نکرده است و گفته می‌شود از دور حذفی از این فناوری در این مسابقات استفاده خواهد شد.

کوزین: آرزو‌های بزرگی داریم
مربی تیم فوتبال شهرخودرو خراسان در نشست خبری پیش از بازی با الهلال گفت: بازی بزرگی در پیش داریم و می‌دانیم که باید بسیار تلاش کنیم. استفانو کوزین افزود: این اولین حضور تیم ما در این تورنمنت بزرگ است. برای همین، آرزو‌های خیلی بزرگی هم داریم که می‌خواهیم به واقعیت تبدیلشان کنیم. وی اظهار کرد: می‌دانیم که امروز باید با تیم قدرتمندی رقابت کنیم. الهلال فصل گذشته قهرمان این تورنمنت شده است. تیم خیلی خوبی است و بازیکنان بزرگی دارد، اما ما هم تیم خوبی هستیم و بازیکنانمان برای اهدافی که داریم، تلاش می‌کنند. وی افزود: به اینجا آمده‌ایم تا رؤیا‌هایی را که پیش از آغاز مرحله پلی‌آف در سر داشتیم محقق کنیم. کوزین تصریح کرد: لیگ قهرمانان آسیا تورنمنت بزرگی است و همه بازیکنان تلاش می‌کنند بهترین عملکرد خود را داشته باشند. گرچه شهرخودرو برای نخستین بار جواز حضور در این رقابت‌ها را به دست آورده است، بازیکنانی داریم که تجربه حضور در این تورنمنت را دارند. فردا هم فرصت خوبی برای ماست تا مقابل تیم الهلال، با عملکردی خوب، خود را به فوتبال آسیا ثابت کنیم.
 
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.