صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: از فردا روند کاهش دمای هوا به صورت تدریجی در سطح استان آغاز می‌شود و از شدت گرما کاسته خواهد شد.

زهرا عنایتی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته قوچان با دمای هوای ١٨ درجه و شهرستان سرخس با دمای هوای ۴۵ درجه به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهر‌های خراسان رضوی بوده‌اند. همچنین بیشترین شدت وزش باد در شهرستان کلات نادری با سرعت ۵۴ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۴١ و ٢٢ درجه را به ثبت رسانده است، گفت: امروز دمای هوای این کلانشهر در گرم‌ترین ساعات با دو درجه کاهش به ٣٨ و در خنک‌ترین ساعات با دو درجه افزایش به ٢۴ درجه خواهد رسید.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی اضافه کرد: براساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی تا انتهای هفته جاری پدیده غالب جوی افزایش سرعت وزش باد در سطح استان است که در اکثر نقاط وزش باد شدید توام با گردوخاک، کاهش دید، کیفیت هوا و با احتمال بروز خسارت خواهد بود.

وی گفت: همچنین برای نواحی بادخیز شرقی و جنوبی گاهی طوفان گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. از فردا روند کاهش دمای هوای گرم به صورت تدریجی در سطح استان آغاز می‌شود و از شدت گرما کاسته خواهد شد، ضمن اینکه از هفته آینده در نیمه شمالی استان افزایش ابرناکی را خواهیم داشت.

باتوجه به گزارش پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد مقدس شاخص کیفیت ٢۴ ساعت گذشته این کلانشهر با شاخص ٨١ بوده و امروز مشهد با شاخص ٩۴ در شرایط قابل قبول قرار دارد. ایستگاه الهیه در شرایط ناسالم قرار دارد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.