صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

شایعات حاکی از آن‌اند که اپل سری ۱۵ آیفون را با باتری‌هایی عرضه خواهد کرد که جای کمتری می‌گیرند، اما عمر طولانی‌تری دارند.

شهرآرانیوز - اگرچه اپل سری ۱۵ گوشی‌های آیفون را احتمالا در سپتامبر ۲۰۲۳ (شهریورماه ۱۴۰۲) معرفی خواهد کرد، بازار شایعات و گمانه‌زنی‌ها در این باره گرم است. آخرین خبر در این زمینه درباره فناوری جدید باتری‌های این سری است.

چنان‌که RGcloudS@، یکی از کاربران معروف توییتر، ادعا کرده است، اپل هر چهار مدل سری ۱۵ آیفون را به «باتری انباشته» مجهز خواهد کرد. از این فناوری در حال حاضر تنها در خودرو‌های الکتریکی استفاده می‌کنند.

در فناوری باتری انباشته، همان‌طور که از نام آن پیداست، اجزای باتری روی هم قرار می‌گیرند و به این ترتیب، در عین اینکه چگالی انرژی بالاتری ارائه می‌دهند، فضای کمتری اشغال می‌کنند.

با اینکه در این فناوری باتری بیشتر داغ می‌کند، اپل قصد دارد، با مهندسی دقیق و رفع مشکلات، در گوشی‌های آینده خود از آن بهره بگیرد تا هم‌زمان با بهبود عمر باتری فضای پشتی را برای کار‌های دیگر بازتر کند.

پیش از این، سامسونگ نیز خبر داده بود که در سری اس ۲۴ گوشی‌های گلکسی از فناوری باتری انباشته استفاده خواهد کرد؛ بنابراین، باید منتظر ماند و دید رقابت اپل و سامسونگ این بار به کجا خواهد کشید.

منبع: techradar

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.