صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

گردهمایی دهیاران بخش احمدآباد با حضور جمعی از مسئولان استانی خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی در گردهمایی دهیاران بخش احمدآباد که با حضور فرماندار مشهدمقدس و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان گفت: طرح تحول روستایی برنامه مشترک‌ ما و شما است.

وی گفت: روستا برای ما فوق‌العاده‌ حائز اهیمت است؛ از جهات مختلف‌ هم نگاه تولیدی و هم نگاه اجتماعی و فرهنگی و هم اقتصاد روستا برای ما اهمیت دارد.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: اگر روستا مولد باشد باعث جلوگیری از مهاجرت اهالی به شهر می‌شود. لذا باید وضعیت روستا ثبات پیدا کند. از این رو معیشت روستاییان اهمیت دارد. معیشت در روستا نیاز به زیرساخت هم دارد و ما در دو محور معیشت و اقتصاد و دوم در زیرساخت‌های روستا نیازمند توسعه هستیم که تمامی این موارد در طرح تحول روستایی جمع آوری شده است.

وی ادامه داد: ما دنبال یک هدف و ماموریت مشترک هستیم. در بخش احمداباد ۵۶ روستا‌وجود دارد. گفته‌ایم در هر حرکتی باید پیشتاز باشیم. پرچمدار نهضت و آبادنی و پیشرفت روستا دهیار است.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: ظرفیت در تفاهم ایجاد شده است. بدیهی است که قرار ما با دهیاران جوشش از دورن است. اصلا بنا نیست شما از ما مطالبه کنید بلکه ما باید از شما مطالبه کنیم که‌طی‌یک سال اخیر چه اقدامی صورت گرفته است.

نظری تصریح کرد: برخی اقدامات نیز از دست شما بر نمی‌آید و باید آن را پیگیری کنید. شما باید جلوی مسیر باشید و مردم روستا نیز پشت سر شما حرکت کنند.
نماینده عالی دولت در استان خراسان رضوی تصریح کرد: آنچه اهمیت دارد اقتصاد روستا است. اقتصاد روستا می‌تواند جریان معیشتی اهالی و ساکنین روستا را تعیین کند اهمیت دارد.

به گفته وی، مسائلی همچون طرح هادی روستایی، مسکن، جاده و ... جزو مسائل‌ روستا است.

فرماندار مشهد: باید تمام ظرفیت روستاها دیده شود

در ادامه این جلسه، محسن داوری، فرماندار مشهدمقدس گفت: در حال حاضر اطلس روستا‌ها آماده شده است که در آن وضعیت موجودش ثبت شده است.

داوری گفت: میزان موارد مورد روستا‌ها نیز احصا شده است. دنبال دیده شدن تمام ظرفیت روستا‌ها هستیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت همه روستا‌ها مشخص است.

معاون امور عمرانی استاندار خراسان رضوی: در طرح تحول روستایی مسائل عمرانی، اقتصادی و فرهنگی بررسی می‌شود

جواد خدائی، معاون امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: طرح تحول روستایی دارای سه محور عمران، اقتصاد و اجتماعی و فرهنگی است. محور اول نیز دارای ۱۴ بخش است.

وی گفت: در حوزه اقتصادی نیز مسئله اشتغال و همچنین در حوزه اجتماعی و فرهنگی موضوعاتی همچون ازدواج، فرزندآوری و اعتیاد و... مورد نظر است.

معاون استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: در حوزه مسکن روستایی نیز مواردی مطرح شده است. در هر کدام از مولفه‌های عمرانی دارای جزئیات مشخصی است که می‌توان آخرین وضعیت این پروژه‌ها را بررسی کرد.

وی گفت: هدف اصلی طرح تحول اشراف دهیاران بر مسائل روستایی است که بدانیم هر کدام از طرح‌ها چقدر پیشرفت فیزیکی داشته است.

خدائی در پایان اظهار داشت: در زمینه گازرسانی دو روستای غیر برخودار وجود دارد. همچنین گاز دو روستای عارفی و بالندر نیز تا پایان تیرماه وصل خواهد شد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
احمد
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
عجب اینوازکجا فهمیدی ؟عجب هوشی منتهی اگر واگرراهم کاشتند هیچوقت سبز نشد که نشد؟؟؟؟