صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سرپرست وزارت داخله افغانستان در نشستی گفت که دولت متبوعش در تلاش است تا برای بازگشت دختران به تحصیل راه‌حل مناسبی پیدا کند.

به گزارش شهرآرانیوز، سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت داخله افغانستان، در نشستی در هرات گفت: تلاش می‌شود در زمینه بازگشایی مکتب‌ها و دانشگاه‌ها به روی دختران راه‌حلی مناسب عرضه شود.

در این نشست، شماری از نمایندگان بخش خصوصی و عالمان دین خواهان بازگشایی مکتب‌ها و دانشگاه‌ها به روی دختران و تعامل حکومت سرپرست با جامعه جهانی شدند. آن‌ها معتقدند که بسته‌شدن مکتب‌ها و دانشگاه‌ها به روی دختران باعث فرار سرمایه از کشورشان شده است، زیرا بسیاری از خانواده‌ها برای ادامه آموزش و تحصیل دختران خود به کشور‌های همسایه مهاجرت می‌کنند.

در همین زمینه، توریالی غوثی، معاون اتاق صنایع و معادن هرات، گفت: به‌ترتیبی که خود دولت تصمیم بگیرد، با حفظ مقررات اسلامی، مکاتب و دانشگاه‌ها باز شود تا سرمایه از کشور فرار نکند.

عبدالله دشتی، معاون اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری هرات، هم گفت: نباید فشار‌ روحی به ما وارد شود. در گوشه‌و‌کنار شهر، به جوانان ما سیلی نزنند. در ادارات دولتی، زنان تحت فشار قرار نگیرند.

گفتنی است که از زمان بازگشت طالبان به مصدر قدرت تحصیل برای دختران افغانستانی بیش از پیش دشوار شده است.

منبع: طلوع‌نیوز

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.