صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مراسم اختتامیه بازه اول «طرح ولایت» ویژه معلمان و فعالان فرهنگی، امشب (۴ مرداد) در مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، مراسم اختتامیه بازه اول «طرح ولایت» ویژه معلمان و فعالان فرهنگی، امشب (۴ مرداد) در تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام دکتر «شبان نیا» رئیس مرکز آموزش‌های آزاد موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری دوره، به بیان مطالبی پیرامون محتوای آموزشی و مطالب ارائه شده در این دوره آموزشی پرداخت.

ابزار‌های طاغوت برای سلطه بر مردم در جوامع
در ادامه این مراسم، حجت الاسلام دکتر رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان این که نسل جوان در اختیار معلمان است و در برابر مردم مسئول هستند، خاطرنشان کرد: افرادی که فرزندان را به امانت به شما سپرده بودند تا آن‌ها را تعلیم داده و تربیت کنید، در قیامت از شما خواهند پرسید که به چه میزان توانستید از عهده این مسولیت برآیید و او را پرورش دهید؟

وی در بخش دیگری از سخنان خود، به بیان روش‌های جریان طاغوت در مواجهه با مردم در جامعه پرداخت و گفت: تحمیق و نادان شمردن مردم از مهمترین رفتار‌ها و ابزار‌های طاغوت در دوران‌های مختلف و برای سلطه بر جامعه بوده است.

حجت الاسلام رستمی افزود: دومین ابزار طاغوت، تطمیع است و این که هزینه می‌کنند افرادی را که قابلیت فریب خودن ندارند را تطمیع کنند. در سومین مرحله نیز کسی که نه فریب می‌خورد و نه تطمیع می‌شود، دچار شمشیر و قوه زور طاغوت خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود با طرح این پرسش که در مقابل این جریان چه باید کرد، خاطرنشان کرد: برای مقابله با طاغوت، نیاز به «مومن قوی» داریم. مومن قوی در بصیرت و فهم آنقدر عمیق است که قابل فریب نیست و او را با رشوه و پول نیز نمی‌توان خرید. از سوی دیگر، آنقدر در دینداری محکم است که تا پای جان هم می‌ایستد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تاکید کرد: اگر جامعه چنین مومنانی داشت، باقی می‌ماند.

سخنران ویژه این مراسم نیز دکتر «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

گفتنی است ویژه برنامه‌های طرح ولایت، در قالب برگزاری دوره آموزشی برای فعالان فرهنگی و معلمان، دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های سراسر کشور، از ۲۸ اردیبهشت ماه در مشهد آغاز شده است. در این دوره ۴۰ روزه آموزشی و در سه بازه زمانی، گروه‌های مختلف هدف در دوره‌های معرفت افزایی و در قالب ۶ سرفصل آموزشی معرفت شناسی، انسان شناسی، خداشناسی، فلسفه اخلاق، فلسفه حقوق و فلسفه سیاست، شرکت می‌کنند و پس از اتمام دوره نیز تلاش می‌کنند ضمن به کارگیری مطالب و سرفصل‌های این دوره در فعالیت‌های اجتماعی، این مفاهیم را به دیگران نیز منتقل کنند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.