صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

شکسته‌شدن رکورد اوج بار مصرف برق در مشهد

  • کد خبر: ۱۷۶۳۶۵
  • ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶
سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی از شکسته‌شدن رکورد اوج بار مصرف برق مشهد خبر داد.

۲۶ تیرماه اوج مصرف برق در مشهد در ساعت ۱۳ به هزار و ۸۶۱ مگاوات رسید، در حالی که اوج بار پارسال در این شهر هزار و ۷۸۶ مگاوات بود.

وی بیان کرد: پارسال اوج بار در استان خراسان رضوی (بجز مشهد) به عدد هزار و ۵۲۷ مگاوات رسید که امسال تاکنون هنوز عدد اوج بار شبکه برق استان از عدد پارسال عبور نکرده است.

سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی خاطر نشان کرد: به طور معمول اوج بار در شبکه برق استان در تیرماه و مرداد ماه تابستان اتفاق می‌افتد، افزایش یا کاهش دمای هوا ارتباط مستقیم با اوج یا کاهش بار در شبکه برق خراسان رضوی دارد.

حشتمی گفت: برنامه‌های مدیریت مصرف برق از ۱۵ خرداد ماه امسال همزمان با کل کشور در استان آغاز شده و این برنامه در بخش‌های صنعتی، کشاورزی، تجاری و خانگی در حال اجرا است.

وی توصیه کرد: لازم است مشترکین نسبت به تنظیم کولر‌های آبی روی دورکند، کولر‌های گازی روی حداقل ۲۴ درجه، استفاده از روشنایی روز بویژه در واحد‌های تجاری و مسکونی و سایر مصرف کنندگان، پرهیز از روشن کردن کولر به خاطر گرمای پخت و پز در خانه و خروج گرمای مطبخ به طوریکه باعث گرمای سایر فضا‌های منزل نشود. اطمینان از سالم بودن نوار دور درب یخچال‌ها در مراکز تجاری و منزل، استفاده از لوازم برقی با راندمان بالا و برچسب انرژی بالا و اجتناب از بکارگیری و استفاده از لوازم پرمصرف در ساعات اوج بار با خادمان خود در صنعت برق همکاری لازم را داشته باشند.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.