صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رییسی: نباید واحدهای تولیدی به‌دلیل بدهی بانکی تعطیل شوند

  • کد خبر: ۱۷۶۶۵۴
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
رئیس جمهور گفت: هیچ واحد تولیدی نباید به‌دلیل بدهی به نظام بانکی تعطیل شود.

به گزارش شهرآرانیوز حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی در ششمین جلسه شورای عالی اشتغال اظهار داشت: اعتبارات شرط لازم برای ایجاد اشتغال است، اما شرط کافی نیست، بار‌ها اتفاق افتاده که با ابتکار و تغییر رویکرد یا مدیریت، یک واحد تولیدی مشکل‌دار، احیا شده و به چرخه تولید بازگشته است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: تملک واحد‌های تولیدی از سوی بانک‌ها و توقف تولید برخلاف سیاست اشتغال‌زایی است. هیچ واحد تولیدی نباید به دلیل بدهی به نظام بانکی تعطیل شود و بانک‌ها بازپرداخت تسهیلات خود را از مسیر‌های دیگری پیگیری نمایند.

او گفت: اجرای به موقع قوانین مصوب مربوط به اشتغال از سوی دستگاه‌های مرتبط و آسیب‌شناسی وزارتخانه‌های کم‌کار در ایجاد اشتغال، مورد تأکید است.

رییسی توجه ویژه به حرفه‌آموزی از طریق تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای را یکی از راه‌های موثر و زمینه‌ساز ایجاد اشتغال دانست و شورای اشتغال را مکلف کرد راهکار‌های کمک به آموزش و پرورش برای فعال‌تر کردن این بخش را بررسی و ارائه نماید.

در این جلسه گزارش عملکرد اشتغال سال ۱۴۰۲ کل کشور از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عملکرد تسهیلات تکلیفی اشتغالزایی بودجه سال ۱۴۰۱ و برنامه سال ۱۴۰۲ از سوی رئیس کل بانک مرکزی و همچنین گزارش وضعیت منابع تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه ارائه و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین گزارش برنامه اشتغال وزارتخانه‌های کشور، آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری و بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این جلسه مطرح و مورد تبادل نظر قرار گرفت.

منبع: فارس

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.