صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: تا پایان هفته پدیده غالب جوی در سطح استان افزایش سرعت وزش باد به خصوص در سه روز پایانی هفته خواهد بود.

زهرا آهنگر زاده در گفتگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: براساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی تا پایان هفته پدیده غالب جوی در سطح استان افزایش سرعت وزش باد به خصوص در سه روز پایانی هفته خواهد بود. در مناطق بادخیز استان وزش باد شدید توام با گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و‌میدان دید خواهد بود

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: در روز‌های‌ای پایانی هفته برای مناطق شرق و جنوب شرق استان در ساعاتی طوفان گردو خاک با احتمال بروز خسارت پیش‌بینی می‌شود. در مشهد نیز وزش باد شدید و سه روز پایانی هفته وزش باد شدیدتر توام با گردوخاک است.

او ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته قوچان با دمای هوای ١٣ درجه و شهرستان سرخس با دمای هوای ۴٢ درجه به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین شهر‌های خراسان رضوی بوده‌اند. همچنین بیشترین شدت وزش باد از شهرستان‌های داورزن با سرعت ۶۵ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ٣۶ و ٢٣ درجه را به ثبت رسانده است، گفت: امروز دمای هوای این کلانشهر در گرم‌ترین ساعات به ٣٧ و در خنک‌ترین ساعات به ٢۴ درجه خواهد رسید.

با توجه به گزارش پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد مقدس شاخص کیفیت ٢۴ ساعت گذشته این کلانشهر با شاخص ٧٩ بوده و امروز مشهد با شاخص ۶٠ در شرایط قابل قبول قرار دارد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.