صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

وزیر راه و شهرسازی گفت: قرار است بانک و بیمه مشترک برای فعالیت‌های اقتصادی دو کشور راه اندازی شود؛ با تاسیس بانک و بیمه مشترک بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی انجام خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، بر اساس اعلام رئیس کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی ایران و سوریه، یک بانک ایرانی به زودی فعالیت خود در سوریه را آغاز خواهد کرد.

اواسط بهار بود که مهرداد بذرپاش - وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی ایران و سوریه - در رابطه با امضای سند همکاری میان تهران و دمشق، از اعلام تاسیس بانک و بیمه مشترک میان ایران و سوریه خبر داد.

او در این رابطه گفت: قرار است بانک و بیمه مشترک برای فعالیت‌های اقتصادی دو کشور راه اندازی شود؛ با تاسیس بانک و بیمه مشترک بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی انجام خواهد شد، اما تا زمان تاسیس بانک قرار است یک بانک عامل از طرف ایران و سوریه عملیات تبادل مالی آسان را به منظور تسهیل اقدامات مالی برای تجار فراهم کنند.

در جریان سفر رئیس دولت سیزدهم به دمشق در اردیبهشت سال جاری و دیدار با مقامات این کشور، ۱۴ سند همکاری بین دو کشور در حوزه‌های همکاری‌های تجاری، نفت و انرژی، فنی-مهندسی، مسکن، حمل و نقل ریلی و هوایی، مناطق آزاد و بخش خصوصی، ارتباطات و فناوری، زلزله، امدادرسانی و تسهیل امور زیارتی به امضا رسید.

حالا بذرپاش در حاشیه نشست امروز (دوشنبه، ۹ مرداد) روسای کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه، از آغاز فعالیت بانک ایرانی در سوریه در آینده نزدیک خبر داده و گفته بانک مرکزی ایران برای طرف ایرانی مجوز لازم صادر و ظرف هفته‌های آتی فعالیت خود را آغاز می‌کند.

وی همچنین حذف تعرفه تجاری کالا‌های دو طرف را از دیگر مصوبات سفر رئیسی به سوریه عنوان کرده و اعلام کرده که تعرفه صادرات و وادرات همه کالا‌ها بین ایران و سوریه تقریبا صفر شده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.