صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا(ع) گفت: باید نقش هدایت گری به مثابه ویژگی قیام امام حسین(ع) تبیین شود.

به گزارش شهرآرانیوز، امیر سرتیپ دوم ستاد محمدرضا معصومی ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام محرم و مراسم سوم شهادت امام حسین «ع» در جمع عزاداران شهرک سازمانی منطقه گفت: حرارتی که پس از شهادت حضرت امام حسین(ع) در قلوب مؤمنین ایجاد شد، هر سال شعله‌ورتر از سال قبل می‌شود و سردشدنی نیست.

فرمانده منطقه پدافند هوایی مشهد با بیان اینکه تشکیل حکومت و نیز امر به معروف و نهی از منکر، اهداف میانی قیام حضرت سیدالشهدا(ع) بود، گفت: هدف اصلی امام حسین(ع) همان هدف پیامبر اکرم(ص) بود که شامل خارج کردن انسان‌ها از ظلمت و هدایت آن‌ها به سمت نور می‌شود.

وی با برشمردن ویژگی‌های شاخص امام حسین(ع) تصریح کرد: آن‌هایی که زیر چتر سیدالشهدا(ع) قرار گرفتند، جاودانه ماندند و امروز در این مقطع حساس تاریخی ما وظیفه داریم تا با شناخت دقیق از سیره، سلوک و هدف قیام امام حسین «ع» زیر پرچم آن حضرت خودمان را قرار دهیم تا همواره در اردوگاه امام حسین(ع) جز محبان آن حضرت باشیم.

معصومی افزود: عده‌ای به عنوان معارض امام حسین(ع) و عده‌ای نیز به عنوان ساکتین در مقابل حق و حقیقت سکوت اختیار کرده و نه تنها از حق دفاع نکردند بلکه هیچ وقت مدافع حق مظلوم نبودند که این ۲ طایفه در زمره محبان و شیعیان امام حسین(ع) قرار نمی‌گیرند.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا(ع) گفت: یاران امام حسین(ع) بشاش بودند و همواره در مسیر جهاد با قدرت و توان تمام حاضر شده و لحظه‌ای از دینداری و عشق به مرام حسینی دست نکشیدند.

معصومی آرامش یاران امام حسین(ع) را یکی از برجسته‌ترین عنایت الهی برشمرد و خاطرنشان کرد: در حالی که در اردوگاه شیطان حول و هراس حاکم بود، آرامش یاران امام حسین(ع) و محبان آن حضرت زمینه خوبی را فراهم کرد تا بهترین شرایط در مسیر اثبات حقانیت شکل بگیرد و امروز نیز شایسته است یاران و انصار امام حسین(ع) از این آرامش و امنیت خاطر بهره ببرند.

او در پایان گفت: باید واجبات را به درستی عمل کرده و در احیای ارزش‌های دینی به رغم همه سختی‌ها و دشواری‌ها تلاش مجاهدانه‌ای انجام داد که نمونه ارزشمند آن عمل به واجبات الهی به ویژه حفظ حریم خانواده و عفاف و حجاب است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.