صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: تا روزهای پایانی هفته پدیده غالب جوی در سطح استان وزش باد همراه با شدت و ضعف است، به گونه‌ای که در غالب نقاط استان وزش باد شدید همراه با گردوخاک خواهد بود.

مرتضی اثمری در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهار کرد: براساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی تا روز‌های پایانی هفته پدیده غالب جوی در سطح استان با شدت و ضعف وزش باد خواهد بود، به گونه‌ای که در غالب نقاط استان وزش باد شدید همراه با گردوخاک است.

وی افزود: در مناطق بادخیز استان به ویژه نواحی شرقی و جنوبی استان طوفان گردوخاک همراه با احتمال خسارت و افزایش غلظت گردوغبار، کاهش کیفیت هوا و میدان دید پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: اوایل هفته پیش رو کاهش نسبی دما رخ خواهد داد. همچنین بر میزان ابرناکی هوا افزوده خواهد شد و در برخی نواحی شمال و غرب استان رگبار باران و رعد و برق رخ خواهد داد.

اثمری اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته قوچان با دمای هوای ١٣ درجه و شهرستان سرخس با دمای هوای ۴٣ درجه به ترتیب خنکترین و گرمترین شهر‌های خراسان رضوی بوده‌اند. همچنین بیشترین شدت وزش باد از شهرستان‌های تایباد با سرعت ۶١ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ٣۶ و ٢٣ درجه را به ثبت رسانده، گفت: امروز دمای هوای این کلانشهر در گرمترین ساعات به ٣٨ و در خنکترین ساعات به ٢۴ درجه خواهد رسید. فردا دمای مشهد در گرمترین ساعات ٣٧ درجه و در خنک‌ترین ساعات ٢۴ درجه خواهد بود.

با توجه به گزارش پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی مشهد مقدس شاخص کیفیت امروز مشهد روی شاخص ۶۴ و در شرایط قابل قبول قرار دارد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.