صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معرفی انیمیشن | سؤال بپرس «چیا»!

  • کد خبر: ۱۷۷۳۵۰
  • ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
شخصیت اصلی داستان پسربچه‌ی کوچکی به نام چیاست که در حال یادگیری و شناخت محیط پیرامون خود است؛ کودکی باهوش، خیال‌پرداز و ماجراجو.

عاطفه جوینی - شخصیت اصلی داستان پسربچه‌ی کوچکی به نام چیاست که در حال یادگیری و شناخت محیط پیرامون خود است؛ کودکی باهوش، خیال‌پرداز و ماجراجو که با عروسک‌هایش در دنیای خیالی بازی می‌کند و ساده‌ترین اتفاقات و مسائل زندگی برایش تازگی دارد.

چیا که با پدر و مادر خود زندگی می‌کند، عروسکی پارچه‌ای به اسم شیرابی (آقای شیر) دارد که در حضور او جان می‌گیرد و در مواقع دیگر، بی‌جان است.

دوست دیگری نیز به نام زنبورک دارد که داخل باغچه‌ خانه‌شان زندگی می‌کند. زنبورک در مسیر یادگیری و آموختن، او را همراهی و فضایی شاد ایجاد می‌کند.

زنبورک دوستانی مثل شاپرک و کفشدوزک هم دارد که در بعضی قسمت‌ها دیده می‌شوند. در هر قسمت از این مجموعه، سؤالی در ذهن چیا به وجود می‌آید که او را برای دانستن و آموختن مشتاق می‌کند.

چیا به دنبال جواب سؤالش از دوستانش آقای شیر و زنبورک کمک گرفته و در نهایت، با رسیدن به جواب، مطلب تازه‌ای درباره‌ی خود و دنیای اطرافش یاد می‌گیرد.

موضوعات این مجموعه درباره‌ی آشنایی با حواس پنجگانه و یادگیری و شناخت فصل‌‌ها، اشکال هندسی، اندازه‌ی اجسام، بازی، نقاشی، اعداد، انواع مزه‌ها، پرنده‌ها و گیاهان، رویارویی با ترس‌ها و شناخت اجسام خطرناک، اهمیت تغذیه‌ی سالم، نظم و نظافت، بهداشت دهان و دندان، ورزش، کتاب‌خوانی، کمک در کار منزل و ... است.

نام:
چیا

کارگردانان:
امیر سحرخیز
هاجر مهرانی
و مرتضی نائیجی

پخش:
شبکه پویا

سال تولید:
۱۳۹۹

کشور:
ایران

نوع:
سریال کوتاه

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.