صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

باغ موزه تهران نمایشگاهی با عنوان مشاهیر ایران در حال برگزاری دارد که در آن اثری از «میترا ابراهیم زاده»، هنرمند مشهدی با عنوان «سیمای فرهنگ» به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، میترا ابراهیم زاده، هنرمند مشهدی شرکت کننده در نمایشگاه مشاهیر ایران، گفت: شخصیت فردوسی برای ایران به ویژه خراسانی‌ها حائز اهمیت است. من نیز به عنوان هنرمند خراسانی در  این نمایشگاه شرکت کرده و بر آن شدم تا از شخصیت فردوسی بزرگ در هنر خود استفاده کنم.

این هنرمند فوق ممتاز خط شکسته نستعلیق در بیان جزئیات اثرش گفت: این اثر تلفیقی از چهره فردوسی و یکی از اشعار مشهور این شخصیت است که آن را در ابعاد ۵۰ در ۷۰  با رنگ اکرولیک بر روی مقوا پیاده کرده‌ام.

میترا ابراهیم‌زاده، هنرمند مشهدی است که از سال ۸۶ تا کنون به طور تخصصی در حوزه خوش‌نویسی و نمایشگاهی مشغول فعالیت بوده و نمایشگاه‌های بسیاری در سطح استان و کشور برگزار کرده که البته برخی از این نمایشگاه‌ها نیز به صورت گروهی بوده است.

وی با توجه به گذشت بیش از یک دهه از فعالیت هنری خود در استان، اکنون در مقطع استادی خوش‌نویسی مشغول بوده و اکنون نیز در حال گرفتن تخصص خط شکسته است.

در نمایشگاه مشاهیر ایران که از ۱۹ مرداد آغاز به کار می‌کند، هنرمندان آثار خود را با موضوع مفاخر و شخصیت‌های برجسته به نمایش می‌گذارند.



در اثر «سیمای فرهنگ» از شعر زیر استفاده شده است:

بیا تا جهان را به بد نسپریم

به کوشش همه دست نیکی بریم

نباشد همی نیک و بد پایدار

همان به که نیکی بود یادگار

همان گنج و دینار و کاخ بلند

نخواهد بُدن مر تو را سودمند

فریدون فرخ فرشته نبود

ز مشک و ز عنبر سرشته نبود

به داد و دهش یافت آن نیکویی

تو داد و دهش کن، فریدون تویی

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.