صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

۱۸ نفر از شهرداران کلانشهرهای کشور در نامه‌ای به روسای سه قوه خواستار ورود مجلس به ساخت و سازهای غیرمجاز و جرم انگاری درباره این این موضوع شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، ۱۸ نفر از شهرداران کلانشهر‌های کشور در نامه‌ای به روسایسه قوه خواستار ورود مجلس به ساخت و ساز‌های غیرمجاز و جرم انگاری درباره این این موضوع شدند.

در این نامه آمده است:

سلام علیکم؛  با صلوات بر حضرت محمد و آل محمد (ص) و با احترام همانگونه که مستحضرید ساخت و ساز‌های غیرمجاز در قوانین جزایی جرم انگاری نگردیده و هیچ ضمانت اجرای مناسبی برای ارعاب سازندگان غیرمجاز، به منظور رعایت قانون وجود ندارد و متخلفین با سوء استفاده از این خلأ قانونی، ضمن ایجاد خطر‌های جانی و مالی برای ساکنین این سازه‌ها آسیب‌های جبران ناپذیری به زیست شهری نیز وارد می‌سازند. همچنین با عنایت به اینکه اکثر این ساخت و ساز‌ها در مناطق محروم و کم برخوردار شهری اتفاق می‌افتد، این افراد با سوء استفاده از ناآگاهی اقشار کم درآمد و محروم اقدام به فروش غیر قانونی ساختمان‌ها و واحد‌های غیرمجاز می‌نمایند و متأسفانه در اکثر موارد شهرداری‌ها امکان تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز را ندارند. متأسفانه در حادثه اخیری که در یکی از مناطق کلانشهر تهران نیز اتفاق افتاد، شاهد عروج شهادت گونه ماموران خدوم فراجا و کارکنان زحمت کش شهرداری بدلیل سوء استفاده وسیع متخلفانی از این دست بوده ایم که این خسارات از لحاظ مادی و معنوی برای بازماندگان همکاران ما، غیر قابل جبران می‌باشد؛ لذا مستدعی است به منظور جلوگیری از این اقدامات فاجعه بار که به شکل وسیعی امنیت جانی و مالی افراد متعددی را تهدید می‌نماید، به صورت ویژه و با فوریت دستور فرمایید موضوع شرح الذکر در قالب طرح یا لایحه در مجلس محترم شورای اسلامی مطرح شده و مورد رسیدگی واقع گردد و ساخت و ساز‌های غیرمجاز، واجد وصف کیفری تلقی شده و سازندگان و مرتکبین ساخت و ساز‌های غیر مجاز مجرم محسوب گردیده و نسبت به خطرات و آسیب‌های مالی و جانی آتی مسئولیت کیفری داشته باشند.

در پایان از بذل عنایت ویژه جنابعالی نسبت به این موضوع که به‌طور مستقیم با جان و مال شهروندان مربوط می‌باشد، قدردانی می‌نماییم.

منبع: فارس

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.