صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مخبر: شرکت‌های فعال دیجیتالی برای ارائه خدمات بهتر به زائران اربعین، مشکلاتشان را اعلام کنند

  • کد خبر: ۱۷۸۳۴۷
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
جلسه ای در خصوص ارائه خدمات فناورانه به زائرین اربعین حسینی (ع) تحت عنوان «همگام با اربعین؛ همراه با فناوری» با حضور معاون اول رئیس جمهور در خصوص ارایه خدمات ارتباطی و فناورانه به زائران اربعین حسینی (ع) برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز محمد مخبر در این جلسه که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دبیر شورای عالی فضای مجازی، مدیران شرکت‌ها و پلتفرم‌های فعال اینترنتی و مسئولان دستگاه‌های مربوطه حضور داشتند، ارائه خدمات با سرعت بالا و ارزان و همچنین نوآوری و به روز بودن را از مهمترین ویژگی‌های شرکت‌های اینترنتی و حوزه اقتصاد دیجیتال برشمرد و گفت: شرکت‌های اینترنتی با ارائه خدمات نرم افزاری و فناورانه، جمع آوری اطلاعات و ساماندهی و نظم دهی در حوزه ارتباطات زائران و حمل و نقل آنان نقشی مهم و اساسی در تسهیل و حل مسایل پیاده روی اربعین حسینی (ع) در سال جاری دارند.

وی تاکید کرد: دولت سیزدهم با همکاری و کمک گروه‌های جهادی و مردمی و همچنین بهره گیری از خدمات شرکت‌های فناورانه و ارتباطی به دنبال این است تا زائران اربعین حسینی، زیارتی آسان، ارزان، منظم و ایمن داشته باشند.

مخبر تصریح کرد: میزان موفقیت دولت‌ها در بهره گیری از ظرفیت‌های اقتصاد دیجیتال و پلتفرم‌های اینترنتی برای خدمت رسانی به مردم سنجیده می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواست تا با بررسی آسیب شناسانه از مشکلات و مسائل پیاده روی اربعین سال گذشته و در اختیار دادن آن به شرکت‌های فعال در حوزه اینترنت، از آن‌ها در حل مشکلات و برگزاری هر چه بهتر و باشکوه‌تر مراسم اربعین حسینی (ع) کمک گرفته شود.

مخبر همچنین از شرکت‌های فعال دیجیتال خواست تا هرچه سریعتر مشکلات و مسائل خود را در زمینه‌های اخذ مجوز‌های قانونی از دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مربوطه، مشکلات لجستیکی و پشتیبانی و همکاری و هماهنگی دستگاه‌های مربوطه تهیه نمایند تا در سریعترین زمان ممکن رسیدگی و بررسی و اقدام شود.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این جلسه با اشاره به شکل گیری ستاد اربعین در این وزارتخانه در دو ماه گذشته و تشکیل جلسات منظم با شرکت‌ها و پلتفرم‌های داخلی و مقامات کشور عراق افزود: اقدامات بسیار خوبی در حوزه تقویت زیرساخت‌های ارتباطی در مناطق مرزی به ویژه در کشور عراق انجام شده است و با پیش بینی ۱۶ سایت ثابت و سیار ارتباطی و اپراتور‌های تلفن همراه نقاط کور در نواحی مرزی برای جوابگویی پیک جمعیتی پوشش داده شده است.

وی تاکید کرد: ارایه خدمات ارتباطی و اینترنتی، کاهش قیمت رومینگ و اینترنت رایگان، بهره گیری از پلتفرم‌های بزرگ کشور در حوزه جابجایی مسافر، مسیریابی، جابجایی پول و انتقال ارز و ارائه خدمات مشاوره‌ای پزشکی از مهمترین اقدامات و برنامه‌های وزارت ارتباطات دولت سیزدهم در اربعین سال جاری است.

در ادامه این جلسه نیز شرکت‌های فعال اینترنتی در حوزه پیام رسان، جابجایی مسافر و و ارائه خدمات مالی و ارزی به تشریح اقدامات و برنامه‌های خود در بخش‌های ساماندهی سفر‌های بین شهری، ارائه تخفیف در سفر‌های بین شهری نواحی مرزی به زائران اربعین حسینی، ارائه معافیت کمیسیون به رانندگان شرکت‌های حمل و نقل اینترنتی، فعال کردن طرح‌های تشویقی برای رانندگان، ارائه خدمات مشاوره پزشکی و روانشناسی، پشتیبانی از موکب ها، امکان رزرو درخواست سفر برای زمان‌های مشخص و امکان داشتن سفر‌های اشتراکی با صرف هزینه کمتر پرداختند.

از دیگر خدمات شرکت‌های اینترنتی و پلتفرم‌ها در اربعین سال جاری میتوان به نرم افزار‌های راهنمای زائرین، ثبت و جستجوی گم شدگان اربعین در ۴۰ ایستگاه، قابلیت زائر-خادم برای خدمت رسانی مردم به مردم در حوزه‌های پرستاری، پخت غذا و نذری، خدمات دارویی و تجهیزات پزشکی، ارائه با کیفیت و کرامت دینار به زوار اربعین، کیف پول الکترونیکی برای حل مشکل تخصیص، نگهداری و مصرف ارز بدون استفاده از تلفن همراه، صدور و فروش بلیط الکترونیک شبکه حمل و نقل کشوری و خدمات موقعیت مکانی بر خط زائران بر روی تلفن‌های همراه اشاره کرد.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.