صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان دستور داده است مسئولان ذی‌ربط از فعالیت کسانی که دست به سحر و جادو می‌زنند جلوگیری کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، این وزارتخانه گفته است که تعویذدادن و دم‌کردن (نوعی از دعا و افسون) مشکل شرعی ندارد، اما جادوگران کارهایی می‌کنند که خلاف شریعت اسلامی است؛ ازهمین‌رو، باید جلوشان را گرفت.

محمدصادق عاکف مهاجر، سخنگوی وزارت امر به معروف و نهی از منکر افغانستان، گفته است: «به مدیران ولایتی دستور داده‌ایم که ساحرها و جادوگرها را تعقیب کنند و در این کار بسیار جدی باشند.»

یکی از این ساحران ــ که مدعی است بیش از ۳۰ سال است که در کابل مشکلات بهداشتی و همچنین برخی از مشکلات مردم را از طریق دم و دعا حل می‌‌کند ــ می‌گوید که پس از ازکارافتادگی برخی آیات قرآن کریم را حفظ کرده و شروع به حل مشکلات مردم کرده است.

با این حال، برخی شهروندان افغانستان نیز فعالیت ساحران را برای جامعه و مردم زیان‌بار می‌دانند و بر ممنوع‌شدن فعالیت آنان تأکید می‌کنند.

عالمان دین نیز سحر و جادو را حرام می‌دانند. آن‌ها می‌گویند که این مسئله سبب فساد و خرافه‌گرایی جامعه می‌‎شود.

طی سال‌های اخیر، سحر و جادو بیش از پیش در افغانستان رواج یافته است. در این کشور، اغلب، زنان برای رهایی از ظلم و ستم و مشکلات روزگار به ساحران رجوع می‌کنند.

منبع: طلوع‌نیوز

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.