صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: بحث تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا در راستای سفرهای مقامات ایران و عمان صورت گرفته است.

به گزارش شهرآرانیوز یعقوب رضازاده در گفت‌وگو با ایسنا گفت: دستگاه دیپلماسی وزارت خارجه اقدامات خوبی در راستای توسعه سیاسی و روابط سیاسی با کشور‌ها از جمله کشور‌های آمریکای لاتین، حوزه آفریقا، عربستان، امارات، کشور‌های حاشیه خزر و خلیج فارس به‌ویژه کشور‌های عضو شانگ‌های داشته و قدم‌های خوبی برداشته است.

وی اضافه کرد: این روند باعث شده که اتحادیه اروپا و آمریکا تحت تاثیر نفوذ سیاسی ایران و روابط با عربستان سعودی و کشور‌های عضو شانگ‌های و روسیه قرار گیرد.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در کنار تحرکات و اقدامات خوب دستگاه دیپلماسی، بحث تبادل زندانیان مدنظر ما و دولت آمریکا در راستای روابط و سفر‌های مقامات عمان و ایران به کشور‌های یکدیگر انجام می‌شود. دستگاه دیپلماسی در این قضیه سرعت خوبی داشته است که طبق اعلام رسانه‌ها و وزارت خارجه این قضیه در حال انجام شدن است.

رضازاده تصریح کرد: در همین راستا انتظار می‌رود بحث مبادله زندانیان نهایی شده و آزادسازی پول‌های ایران و پرداخت بدهی توسط کره جنوبی و تمامی مسائل جنجال‌ساز انجام شود؛ کار‌هایی که پشت صحنه آن، طی شدن یک فرآیند حقوقی و دیپلماسی دقیق است.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.