صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

میکس فولد ۳ گوشی تاشدنی شیائومی، که سخت‌افزار پرقدرت و لولای بهبودیافته دارد، صرفا در بازار چین عرضه می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز - شیائومی ساعاتی پیش با برگزاری کنفرانسی مطبوعاتی در چین، سومین گوشی تاشدنی خود، یعنی Xiaomi Mix Fold ۳ را رونمایی کرد. این گوشی که رقیب مستقیم گلکسی زد فولد ۵ و آنر مجیک V۲ محسوب می‌شود، باریک‌تر از نسل قبل شده است.

به‌گفته‌ی شیائومی، ضخامت میکس فولد ۳ در حالت تاشده به ۱۰٫۸۶ میلی‌متر و در حالت بازشده به ۵٫۲۶ میلی‌متر می‌رسد و وزن آن نیز ۲۵۵ گرم است.

تاشدنی آنر درزمینه‌ی ضخامت و وزن همچنان حرف اول را می‌زند؛ با‌این‌حال شیائومی میکس فولد ۳ با ویژگی‌هایی نظیر بزرگ‌نمایی پنج‌برابری ازطریق دوربین پریسکوپی دستگاه مهمی محسوب می‌شود.

یکی دیگر از تغییرات مهم شیائومی میکس فولد ۳، پشتیبانی از شارژ بی‌سیم ۵۰ وات است. این گوشی همچون نسل قبل، شارژ سیمی ۶۷ وات دارد. شیائومی می‌گوید شارژ کامل باتری ۴٬۸۰۰ میلی‌آمپرساعتی میکس فولد ۳ در حالت سیمی و بی‌سیم به‌ترتیب ۴۰ و ۵۰ دقیقه طول می‌کشد.

شیائومی می‌گوید که گوشی میکس فولد ۳ به نسخه‌ی تقویت‌شده‌ی پردازنده Snapdragon ۸ Gen ۲ مجهز است که فرکانس هسته‌ای اصلی‌اش به ۳٫۳۶ گیگاهرتز می‌رسد. این پردازنده در ابتدا وارد گوشی سامسونگ گلکسی S۲۳ شده بود.

گوشی شیائومی میکس فولد ۳ در پنل پشتی چهار دوربین با لنز لایکا دارد: دوربین اصلی با حسگر ۵۰ مگاپیکسلی IMX۸۰۰ سونی و لرزش‌گیر اپتیکال (OIS)، دوربین فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی، دوربین تله‌فوتوِ ۱۰ مگاپیکسلی و دوربین پریسکوپی ۱۰ مگاپیکسلی. در‌صورت تمایل، می‌توانید نمایشگر خارجی را به منظره‌یاب دوربین‌های پشتی تبدیل کنید تا سلفی‌ها با کیفیت رضایت‌بخشی ثبت شوند.

شیائومی می‌گوید که در بالای هر دو نمایشگر داخلی و خارجی گوشی جدیدش از دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی استفاده کرده است. میکس فولد ۳ نمایشگر اصلی ۸٫۰۲۵ اینچی با وضوح ۲٬۱۶۰ در ۱٬۹۱۶ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز دارد و به نمایشگر خارجی ۶٫۵۶ اینچی با وضوح ۲٬۵۲۰ در ۱٬۰۸۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز مجهز است.

ابعاد نمایشگر میکس فولد ۳ درمقایسه‌با نسل قبل بدون تغییر باقی مانده است؛ اما هر دو نمایشگر گوشی جدید از نوع E۶ OLED سامسونگ هستند که انرژی کمتری مصرف می‌کند و در محیط‌های روباز خواناتر است. به‌گفته‌ی شیائومی، روشنایی نمایشگر میکس فولد ۳ به ۲٬۶۰۰ نیت می‌رسد.

بهبود کیفیت لولا باعث می‌شود که بتوانید میکس فولد ۳ را ۵۰۰٬۰۰۰ بار باز و بسته کنید. میکس فولد به‌لطف این لولا می‌تواند در زاویه‌های ۴۵ تا ۱۳۵ درجه محکم بایستد.

شیائومی پیش‌فروش میکس فولد ۳ را شروع کرده است. کانفیگ پایه‌ی این گوشی مجهز به ۱۲ گیگابایت رم LPDDR۵X و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی UFS ۴.۰ با قیمت ۸٬۹۹۹ یوان (۱٬۲۴۰ دلار) در دسترس قرار می‌گیرد. قیمت گوشی شیائومی میکس فولد ۳ در کانفیگ مجهز به ۱۶ گیگابایت رم و یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی، ۱۰٬۹۹۹ یوان (۱٬۵۱۵ دلار) است.

میکس فولد در مدل‌های مختلف روانه‌ی بازار می‌شود. بدنه‌ی مدلی از این گوشی از کامپوزیت پنج‌لایه با مقاومت ۵۶ برابر بیشتر از شیشه ساخته شده و به رنگ مشکی مزین است. مدل شیشه‌ای در رنگ‌های مشکی و طلایی در‌دسترس قرار می‌گیرد. گفتنی است که شیائومی بار‌دیگر تصمیم گرفته است گوشی تاشدنی‌اش را صرفاً روانه‌ی بازار چین کند. این خبر بسیار خوشی برای سامسونگ و آنر است.

منبع: زومیت

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.