صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرعامل بورس کالا با اشاره به برخی شایعات درباره تعطیلی بورس کالا گفت: سال گذشته حجم گردش مالی بورس کالا معادل ۱۷درصد نقدینگی کشور، ۹درصد تولید ناخالص داخلی و ۵۷درصد تجارت خارجی کشور بوده است که این ارقام اهمیت بورس کالا را نشان می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدجواد جهرمی در نشست تأمین مالی از طریق بازار سرمایه در اتاق بازرگانی مشهد گفت: ما در بورس کالا بر سر اصول کاری و قانونی خود ایستاده‌ایم. برای همین با عرضه ۱۰۰هزار خودروی خارجی در بورس کالا مخالفت کردیم، چون خالی‌فروشی بود.

وی افزود: اگر ۱۰۰هزار خودرو عرضه می‌شد و به دست مردم نمی‌رسید، اگر از ۱۰۰هزار نفر پول می‌گرفتیم و خالی‌فروشی می‌کردیم دیگر اعتباری برای بورس می‌ماند؟!

مدیرعامل بورس کالا با اشاره به تأخیر در تحویل خودرو‌های وارداتی فروخته شده از طریق بورس کالا گفت: ما سر اصول کاری بورس ایستاده‌ایم. تا الان ۵میلیارد تومان جریمه به مردم داده‌ایم. چون از خودروساز ضمانت گرفتیم. در ماجرای عرضه خودرو‌های خارجی در بورس کالا، خودروساز هم می‌دانست نمی‌تواند تحویل دهد.

وی درباره سهم خراسان رضوی از معاملات بورس کالا نیز گفت: سال گذشته سهم خراسان رضوی ۶درصد از معاملات بورس کالای ایران بوده است. این سهم از ۱۶همت در سال ۱۴۰۰ به ۲۵همت درسال گذشته رسیده است.

جهرمی با اشاره به امکان عرضه متری مسکن در بورس کالا نیز گفت: استفاده از اوراق سلف مسکن در این زمینه امکان پذیر است و امیدواریم بتوانیم این کار را در استان خراسان رضوی پایه‌گذاری کنیم. درباره عرضه زعفران در بورس کالا قرار است کمیته‌ای تشکیل شود تا فعالان بازار نیز از توسعه عرضه این محصول در بورس کالا منتفع شوند و حمایت کنند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.