صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رشد ۴ هزار واحدی شاخص بورس

  • کد خبر: ۱۸۰۴۱
  • ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴
شاخص کل در بازار بورس امروز (دوشنبه) چهار هزار و ۶۲ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۴۷۶ هزار و ۸۱۲ واحد رسید.
به گزارش شهرآرانیوز؛ براساس معاملات امروز بیش از ۶ میلیارد و ۴۳۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۲ هزار و ۳۸۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۲۳۸ واحد افزایش به ۱۵۲ هزار و ۶۹۷ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۱۵۸ واحد رشد به ۱۰۱ هزار و ۷۸۵ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با چهار هزار و ۱۳۸ واحد افزایش به رقم ۵۷۴ هزار و ۷۹۰ واحد رسید، شاخص بازار اول یک هزار و ۱۲۰ واحد و شاخص بازار دوم ۱۶ هزار و ۴۶۷ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۹۲۵ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۶۹۷ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۴۱۹ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۳۷۳ واحد و گسترس نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۳۱۵ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل نماد گروه مپنا (رمپنا) با ۴۶۲ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۲۶۴ واحد، خدمات انفورماتیک (رانفور) با ۲۵۷ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۱۸۸ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۱۶۸ واحد و سایپا (خساپا) با ۱۴۱ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر معاملات امروز بورس داشتند.

برپایه این گزارش، در بین نماد‌های امروز نماد بانک ملت، بانک تجارت، سایپا، ایران خودرو، پالایش نفت اصفهان، داده گستر عصر نوین‌های وب (های وب) و بانک صادرات ایران در گروه نماد‌های پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرو در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک هزار و ۱۵۰ میلیارد برگه سهم به ارزش بیش از پنج هزار و ۳۸۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.