صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

یک کارگردان سینما گفت: رویداد روایت شهر آگاهانه شروع شده و پیش می‌رود و پس از آن‌ آثار باید به مرحله ساخت برسند؛ یعنی کسانی که به دنبال این کار بودند بعد از تمام شدن رویداد، از فردا صبح همت و‌ تلاش خود را دو‌ برابر کنند، نه اینکه بگویند مقداری خستگی در کنیم. 

محمدحسین لطیفی در گفتگو با شهرآرانیوز، در خصوص رویداد روایت شهر اظهار کرد: اگر این رویداد به عنوان پایلوت اول یا جدی در مشهد شروع شود و این اتفاق بیفتد، راهکاری برای سایر استان‌ها است که بتوانند این رویداد را مشق کنند و اتفاقات خوشایندی رقم بزنند.

وی افزود: رویداد روایت شهر آگاهانه شروع شده و پیش می‌رود و پس از آن آثار باید به مرحله ساخت برسند؛ یعنی کسانی که به دنبال این کار بودند بعد از تمام شدن رویداد، از فردا صبح همت و تلاش خود را دو برابر کنند، نه اینکه بگویند مقداری خستگی در کنیم. این خستگی در کردن در واقع عقب افتادن پروژه‌هایی است که در این رویداد مطرح شده و قرار بوده انجام شود.

لطیفی با بیان اینکه متاسفانه الان مقوله فیلم و فیلمسازی شامل مستند، کوتاه، داستانی و سینمایی دستخوش مسائل اقتصادی است، عنوان کرد: این جوانان نیاز به حمایت‌های مالی بعدی دارند. برای ساخته شدن خوب اثر باید هزینه شود. اگر جوانان بدانند، آگاه باشند و برای آن‌ها توضیح داده شود که چه می‌خواهیم و آن‌ها نیز آثار خلاقانه بنویسند و داوری شود، قاعدتا بعد از آن این اتفاق رخ می‌دهد و این سیکل می‌تواند هر سال یا دو سال پیش رود و هویت شهر‌های ما را برای تمام ایران به صورت تصویری به عنوان مرجعی برای آیندگان معرفی کند.  

این کارگردان سینما بیان کرد: خوش‌خیالی است که فکر کنیم همه نابغه فیلمنامه نویسی هستند. کسی که انگیزه و تمایل دارد تا اثری بسازد یا نویسنده‌ای که دوست دارد به این حرکت کمک کند تا روزی کارگردانی آن اثر را بسازد، خوش‌خیالی است فکر کنیم جزو نوابغ هستند. نابغه همیشه وجود دارد، اما نمی‌تواند اصل فکر ما باشد. وقتی ایده درست است و فیلمنامه‌نویس مسیر را درست آمده، قطعا نیاز به بازنگری و هرس نیز دارد، بنابراین نیازمند استاد راهنما است.

وی با اشاره به اینکه گپ مابین فیلمنامه‌نویسان حرفه‌ای چه در بخش مستند و چه داستانی را باید با جوانان کاهش داد، تصریح کرد: این وظیفه کسانی است که این مجموعه را راه‌اندازی می‌کنند. زمانی که آثار پذیرفته می‌شود، شروع مرحله‌ای است که اساتید باید در بخش فیلمنامه گفتگو کنند تا این آثار به بار بنشینند و در مرحله ساخت درست‌تر با آن برخورد کنند.  

لطیفی گفت: ایران سرای من است و ظرفیت‌هایی در ایران وجود دارد که کم نیست. در مشهد نیز ظرفیت‌های زیادی وجود دارد. زمانی که سوار هواپیما می‌شویم و به مشهد می‌رسیم، به لحاظ وسعت کم‌تر از تهران نیست و نیاز دارد که جدی‌تر با این شهر برخورد شود، بنابراین اگر مشهد پایلوت اول برای چنین رویدادی باشد، درست است؛ زیرا بعد از مشهد می‌تواند به شهر‌های دیگر سرایت کند.

این کارگردان سینما ادامه داد: پیشینه تاریخی مشهد زیاد است. ما توس و فردوسی بزرگ را داریم و به زمان قبل از بنی‌عباس برمی‌گردد، بنابراین دیرینه این استان و شهر به قدری زیاد است که تاریخ را در خود، بنا‌ها و زیست آدم‌ها دارد. به قول یکی از دوستان به قدری خورشید امام رضا (ع) نورانی است که انگار مردم ستاره‌های درخشان دیگر را نمی‌شناسند و در حق آن‌ها ظلم شده، بنابراین باید در این زمینه کار کرد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.