به گزارش شهرآرانیوز، رانا پلاس AMT در غرفه ایران خودرو به نمایش درآمد. مدتی است که تولید رانا پلاس پانوراما شش دنده در ایران خودرو با کاهش مواجه شده است. از این رو انتظار داریم تا نسخه اتوماتیک در آینده جایگزین نسخه دندهای شش سرعته شود.
از نظر ظاهری، تفاوتی میان رانا پلاس AMT و تیپ دنده دستی این خودرو وجود ندارد. البته این خودرو همچون رانا پلاس پانوراما، به سقف شیشهای مجهز است. درون کابین این خودرو نیز همان ظاهر به کار رفته است و تنها بخش متفاوت، اهرم تعویض دنده خودرو است. کنترلر وضعیت دنده در این خودرو به صورت چرخان طراحی شده است که حالتهای اتوماتیک، دستی، خلاص و عقب را در اختیار راننده قرار میدهد. برای تغییر دستی دندهها نیز دو شیفتر به قسمت پشت فرمان خودرو اضافه شدهاند.
در بخش مشخصات فنی، رانا پلاس اتوماتیک به پیشرانه TU۵ پلاس ایران خودرو مجهز است. این پیشرانه حداکثر ۱۱۳ اسببخار قدرت و ۱۴۴ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. موتور EC۵ ایرانیزه یا همان TU۵ پلاس تاکنون در تارا و رانا پلاس پانوراما استفاده شده است. در آینده نیز علاوه بر رانا پلاس اتوماتیک، این پیشرانه در پژو پارس بهینه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
گیربکس نیمه اتوماتیک یا AMT رانا پلاس، شش دنده را در اختیار راننده قرار میدهد. راننده میتواند فرآیند تعویض دنده را به عهده کامپیوتر خودرو بگذارد یا آنکه با انتخاب حالت دستی، دندهها را خودش عوض کند. گیربکسهای AMT به حالت پارک یا P مجهز نیستند؛ بنابراین هنگام پارک رفتار آنها همانند گیربکسهای دندهای است. حالت رانندگی برفی و اسپرت نیز برای گیربکس رانا پلاس اتوماتیک در نظر گرفته شدهاند.
در بخش آپشنهای رفاهی و ایمنی، رانا پلاس اتوماتیک به تجهیزات کاملاً مشابه با رانا پلاس پانوراما شش سرعته مجهز است؛ بنابراین دو کیسه هوا، ترمزهای دیسکی به همراه ABS و EBD، فرمان برقی، کامپیوتر سفری، سنسور نور و باران، سنسور پارک عقب و آینههای برقی ازجمله تجهیزات این خودرو هستند. البته ممکن است تا زمان عرضه نهایی رانا پلاس AMT، لیست تجهیزات این خودرو دستخوش تغییر شود.
منبع: اقتصادنیوز