صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ضمن اشاره به تداوم وزش باد شدید در سطح استان، گفت: فردا دمای مشهد در گرم‌ترین ساعت به ٢۶درجه و در خنک‌ترین ساعات به ١۴درجه خواهد رسید.

زهرا مبشری در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهار کرد: در حال حاضر پدیده غالب جوی در شهرستان درگز وزش باد شدید است که دید افقی را تا سه کیلومتر کاهش داده است. طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی پدیده گردوخاک و گردوغبار از امروز تا روز سه‌شنبه در سطح استان ادامه خواهد داشت که سبب کاهش کیفیت هوا، کاهش میدان دید و هوای ناسالم می‌شود.

وی افزود: همچنین از امروز بعدازظهر و طی فردا بر سرعت وزش باد افزوده خواهد شد. همچنین طی این مدت در نیمه شمالی استان شاهد رشد و افزایش ابرناکی و بارش باران به صورت رگباری خواهیم بود.

از نظر دمایی امروز هوای گرم پایدار است اما از فردا شاهد کاهش محسوس دما در سطح استان به ویژه در نیمه شمالی و نوار شرقی خواهیم بود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی اضافه کرد: در ۲۴ساعت گذشته قوچان با ١٣درجه و شهرستان‌ سبزوار با دمای هوای ۴١درجه به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی بوده‌اند. همچنین بیشترین شدت وزش باد از شهرستان‌ سبزوار با سرعت ۵٨کیلومتر بر ساعت گزارش شده است. 

وی با اشاره به اینکه طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ٢٢ و ٣۵درجه را به ثبت رسانده است، گفت: امروز دمای هوای این کلانشهر در گرم‌ترین ساعات به ٣٧درجه و در خنک‌ترین ساعات به ١٩درجه خواهد رسید. فردا در گرم‌ترین ساعت به ٢۶ و در خنک‌ترین ساعت به ١۴درجه خواهد رسید.

با توجه به گزارش پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد مقدس شاخص کیفیت کنونی هوای مشهد با عدد١٠٠ در شرایط قابل قبول قرار دارد. ایستگاه‌های امامیه، کریمی و سرافرازان در شرایط ناسالم است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.