صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس اداره فرهنگ میزبانی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد گفت: ۱۰۰ اثر به پویش مردمی «قدمت بر چشم» که با هدف ثبت تجربه‌های میزبانی از زائران امام مهربانی‌ها راه اندازی شده، ارسال شد.

سلمان آل حسن در گفتگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: پویش «قدمت بر چشم» در ۶ محور حمل و نقل، اسکان زائر، خدمات رفاهی، اطعام، درمان و فرهنگی طراحی شده است تا مخاطبان آثار خود را به صورت مکتوب و در قالب داستان و عکس به این جشنواره مردمی ارسال کنند.

آل حسن هدف از اجرای این پویش را در دهه پایانی ماه صفر توجه به فرهنگ میزبانی عنوان کرد و افزود: قطعا خدمت رسانی به زائران توسط مردم دارای ابعاد مختلف اجتماعی و فرهنگی است که می‌تواند باعث نهادینه کردن فرهنگ میزبانی در سطوح مختلف اجتماعی شود و پویش «قدمت بر چشم» نیز با هدف انتشار و رسانه‌ای کردن لحظات زیبای خدمت رسانی به زائران صورت گرفته است.

وی بیان کرد: تا کنون ۱۰۰ اثر متنی به دبیرخانه پویش مردمی «قدمت بر چشم» ارسال شده که ۲۹ داستان آن غیر تکراری بوده و ۵ اثر قابلیت تبدیل آن‌ها به آثار رسانه‌ای است که در قالب فیلم کوتاه و سینمایی، کتاب خاطرات و انتشار ویدئو‌ها و عکس نوشته در شبکه‌های اجتماعی بعد از اجرای فرایند‌های تولید محتوا به مرحله اجرا خواهد رسید.

رئیس اداره فرهنگ میزبانی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد تشریح کرد: نگاه ما به این پویش کشوری و بین المللی است و محدودیتی در حوزه مخاطب نداریم. همچنان که برخی آثار ارسالی از کشور‌های دیگر بوده، اما برای قدم اول سعی کردیم تمرکز را بر مشهد بگذاریم.

آل حسن تاکید کرد: پویش «قدمت بر چشم» با مشارکت بیش از ۱۰۰ تشکل مردمی و سازمان‌های فرهنگی مرتبط راه اندازی شده است. علاقمندان می‌توانند برای شرکت در این پویش عدد ۴۸ را به سامانه ۱۰۰۰۱۰۸ ارسال کنند.

وی گفت: در صورت مشارکت بالای زائران، آثار ارسالی در دو روز پایانی دهه آخر صفر اکران خواهد شد در غیر اینصورت، این پویش ادامه خواهد داشت و سال آینده به نمایش عموم درخواهد آمد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.