صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تامین آنتی‌بیوتیک‌ و سرم در مشهد در آستانه پاییز پایدار است و کمبودی هم در زمینه توزیع واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌های مشهد نداریم.

دکتر علی روح‌بخش در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز در خصوص آخرین وضعیت تامین آنتی‌بیوتیک و واکسن آنفلوآنزا در مشهد اظهار کرد: وضعیت آنتی‌بیوتیک‌ها و سرم در داروخانه‌های مشهد پایدار بوده و توزیع واکسن آنفلوآنزا به دلیل اینکه در مراحل اول با پوشش‌دهی کامل و تعداد برابر در کل داروخانه‌ها صورت گرفت کمبود کاذب هم نداشت. در حال حاضر نیز کمبودی در این خصوص مشاهده نمی شود.

وی افزود:واکسن ایرانی آنفلوانزا با نام تجاری «فلوگارد» مدت‌هاست که توزیع شده است. این واکسن چهار ظرفیتی حاوی ذراتی شبیه ویروس است.

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: واکسن هلندی با نام تجاری «اینفلوواک» برخلاف واکسن ایرانی بر پایه تخم‌ مرغ و حاوی ویروس کشته شده است. این واکسن ۲ مدل سه و چهار ظرفیتی دارد.

روح‌بخش بیان کرد: قیمت مصوب واکسن آنفولانزا ایرانی با برند فلوگارد ٢۶٣ هزار تومان و واکسن هلندی با برند اینفلوواک ٢٩۶ هزار تومان است و فروش با قیمتی بیشتر از این تخلف محسوب می‌شود. همچنین تزریق واکسن ایرانی فلوگارد برای افراد زیر ١٨ سال، خانم‌های باردار و شیرده توصیه نمی‌شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.