صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید  ۳۰۰۰ نفر از مدیران مدارس سراسر مشهد در حرم مطهر رضوی حضور یافته و از محضر حضرت رضا (ع) اذن خدمت خواستند تا یک سال تحصیلی دیگر توفیق خدمت در آموزش و پرورش نصیبشان شود.

به گزارش شهرآرانیوز، مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی، در این مراسم که عصر امروز ۲۸ شهریورماه در رواق دارالمرحمه حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به مضمون آیه‌ای از قرآن کریم گفت: خداوند‌ می‌فرمایند: "کسانی که توان و ماموریتی پیدا کردند، نماز را بر پا می‌دارند و امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند در واقع این آیه باید چراغ راه همه ما در آغاز سال تحصیلی جدید باشد.

سید امیر شوشتری، ادامه داد: ثمره فعالیت‌های تمام انبیا الهی و ائمه اطهار (ع) از طول تاریخ تا کنون بر دوش جمهوری اسلامی ایران نهاده شده است که بخش تربیت آن نیز بر دوش آموزش و پرورش و شما مدیران است.

وی افزود: تعداد یک و نیم میلیون دانش آموز در استان خراسان رضوی مشغول به تحصیل هستند که نیمی از آنان در شهر مشهد و تحت تربیت شما مدیران هستند.

شوشتری خاطر نشان کرد: شما مدیران مدارس موثرترین عوامل در آموزش و پرورش هستید از همین رو دستورالعمل‌های سه گانه‌ای با موضوع عفاف و حجاب، امنیت مدارس و آیین نامه اجرایی تقدیم مدارس شده است که اجرای آن باید در دستور کار قرار گیرد.

وی در ادامه فلسفه این گردهمایی را تحکیم پیمان با حضرت رضا (ع) دانست و گفت: امروز همه ما در این مکان مقدس گردهم آمدیم تا با امام خود عهد و پیمان ببندیم به تاسی از ایشان یک سال دیگر تحصیلی را با نشاط و انگیزه بالا پشت سر بگذاریم.

اجر آموزش و پرورش از شهدا کمتر نیست

یکی از شاگردان استاد قرائتی نیز در ادامه این مراسم ابراز کرد: اگر مدیری با امام‌رضا (ع) و امام زمان (عج) خود تجدید عهد و پیمان کند و در جبهه سنگر جنگ ترکیبی بایستد اجرش از شهدا کمتر نیست.

حجت الاسلام و المسلمین کاظمی در ادامه به روایتی از پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و گفت: رسول گرامی اسلام (ص) فرمودند: در روز قیامت کسانی هستند که از ائمه نیستند، اما انبیا و شهدا غبطه آنان را می‌خورند. در واقع اگر ۳۰ سال خدمت کنید و در این سال‌ها یک نفر را با خدا آشتی دهید در روز قیامت شهدا و انبیا بر شما غبطه می‌خورند.

این استاد حوزه در ادامه به ۵ مولفه که باید روی آن سرمایه گذاری صورت گیرد، اشاره کرد و رشد عقلی، ایجاد احساس عزت نفس، عشق به قرآن و اهل بیت (ع)، نماز اول وقت و نشاط و انگیزه کاری را از جمله این مولفه‌ها برشمرد.

وی همچنین هفت مرحله نهادینه کردن باور و رفتار دینی در دانش آموزان را ارتباط‌سازی، اعتمادسازی، اعتبارسازی (کارآمدی)، ارزش‌سازی، باور سازی، انگیزه سازی برای فعالیت‌های عبادی و نهادینه سازی ذکر کرد که مدیران مدارس باید به آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

اجرای سرود و رونمایی از طرح همه پای کار تربیت، قرائت میثاق نامه با امام، اهدا هدایای متبرک، اقامه نماز مغرب و عشا از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.