صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

چندی پیش وزیر آموزش و پرورش از طرح توزیع رایگان شیر به مدت 2 روز در هفته در مدارس خبر داد در درحالیکه این طرح، با عدم تخصیص بودجه مواجه شده است.

به گزارش شهرآرانیوز چند سالی است که مشکلات بودجه و موارد مختلف دیگری باعث شده شیر از سبد معدود امکانات ارائه شده توسط وزارت آموزش و پرورش حذف شود. طرح توزیع شیر رایگان در مدارس کشور به سال ۱۳۷۹ بازمی‌گردد که با تحت پوشش قرار دادن حدود ۱۰ هزار دانش‌آموز در کشور آغاز شد.

این طرح تا جایی گسترش پیدا کرد که در هر مدرسه‌ای در هر کجای کشور دانش‌آموزان می‌توانستند شیر میل کنند و تفاوتی هم بین دانش‌آموزان در حال تحصیل در مدارس دولتی و غیر دولتی نبود. آن طرح قرار بود در طول سال تحصیلی میان دانش‌آموزان سراسر کشور ۷۰ نوبت شیر توزیع کند تا اینکه در سال ۹۸ به دلیل کمبود اعتبارات توزیع شیر در مدارس فقط به استان‌ها و مدارس محروم تخصیص پیدا کرد.

با این حال چندی پیش رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش، در جلسه هیئت دولت گفت: همه دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی سراسر کشور ۲ بار در هفته شیر رایگان دریافت خواهند کرد.

طرح این موضوع از طرف وزارتخانه در حالی انجام شد که رضا کشتی‌دار، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی، در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز با بیان اینکه هیچگونه مقدماتی برای اجرای این طرح فراهم نشده، گفت: تا کنون هیچ مصوبه و اعتباری در سال جاری مبنی بر این قضیه به ما ابلاغ نشده است.

وی افزود: چنانچه در خصوص توزیع شیر رایگان مصوبه‌ای به ما ابلاغ شود، حتما اطلاع‌رسانی خواهد شد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.