صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور روایتی از دیدار فرستاده ویژه علی‌اف و مشاور امنیت ملی ارمنستان با رئیسی ارائه کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد جمشیدی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور در توئیتی در صفحه شخصی خود نوشت:

«مشاور امنیت ملی ارمنستان و نماینده ویژه رییس‌جمهور آذربایجان در ملاقات‌هایی با رئیس جمهور، گزارش‌های مفصلی درباره قفقاز ارائه دادند.

رئیسی در هر دو دیدار تاکید کرد: کریدور زنگزور بستر حضور ناتو در منطقه و تهدیدی ضد امنیت ملی کشورهاست که جمهوری اسلامی قاطعانه با آن مخالفت میکند.»

رئیس جمهور: موضع ایران حل مسائل جمهوری آذربایجان و ارمنستان از طریق گفتگو است

رئیسی در دیدار آقای «آرمن گریگوریان» دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ارمنستان، روابط دو کشور را مبتنی بر پیوند‌های تاریخی و برخوردار از امتیاز همسایگی و در حوزه‌های مختلف سازنده ارزیابی کرد.

رئیس جمهور ضمن اعلام مخالفت با حضور و دخالت بیگانگان در منطقه قفقاز، بر موضع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حل مسائل جمهوری آذربایجان و ارمنستان از طریق گفتگو تاکید کرد.

رئیسی با تاکید بر لزوم احترام به تمامیت ارضی کشور‌های منطقه، هرگونه تغییرات ژئوپلتیک در قفقاز را غیرقابل قبول و مضر برای منافع کشور‌های این منطقه دانست و با تاکید بر ضرورت حفظ حقوق و امنیت ارامنه منطقه قره‌باغ، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری در جهت برقراری و حفظ صلح، ثبات و امنیت منطقه قفقاز تاکید کرد.

قدردانی آذربایجان از نقش موثر رئیسی در حفظ روابط فیمابین پس از واقعه رخ داده در سفارت این کشور

رئیسی در دیدار آقای «خلف خلف‌اف» دستیار رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در امور ویژه، روابط دو کشور را متکی به اشتراکات فرهنگی و باور‌های دینی تاریخی و عمیق توصیف و تصریح کرد: ایران و جمهوری آذربایجان ظرفیت‌های متنوع و متعددی دارند که مبادله آن‌ها منافع دو کشور و دو ملت را تامین می‌کند.

رئیس جمهور، ارتقای سطح روابط میان تهران و باکو و مقابله با طرح‌هایی را که به منظور ایجاد اختلاف و اختلال در روابط دو کشور طراحی می‌شوند، ضروری دانست و با بیان اینکه حفظ و ارتقای ثبات در منطقه در گرو همکاری و هم‌افزایی کشور‌های منطقه است، افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان همسایه قدرتمند جمهوری آذربایجان و ارمنستان، آمادگی کامل دارد تا به رفع اختلافات و مشکلات این دو کشور کمک کند.

رئیسی با تاکید بر اهمیت حفظ مرز‌ها و ژئوپلتیک منطقه اظهار داشت: ایران از گفتگو‌های منطقه‌ای در قالب ۳+۳ یا در هر شکل و قالب دیگری که بتواند به رفع مشکلات و باز کردن گره‌ها در روابط جمهوری آذربایجان و ارمنستان کمک کند، استقبال می‌کند. کشور‌های منطقه ظرفیت حل مسائل منطقه را دارند و باز شدن پای کشور‌های بیگانه به منطقه به هر بهانه‌ای به صلاح و منافع هیچ کدام از کشور‌های منطقه نیست.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.