صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

قائم مقام وزیر علوم گفت: مشکل اصلی بین دو کشور ایران و عراق، مسئله آب و ریزگردهاست که اگر همکاری علمی دو کشور وجود نداشته باشد قابل حل نیست.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر حدادی اصل در افتتاحیه همایش هفته علم جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق با اشاره به تعاملات علمی گسترده دو کشور گفت: جلسه امروز ماحصل پیگیری‌های وزرای علوم دو کشور است که پس از حضور هیات ایرانی در عراق شکل گرفت.

وی ادامه داد: در همایش هفته علم چند محور برای بررسی وجود دارد که به اختصار به آن اشاره می‌شود؛ مشکل اصلی بین دو کشور ایران و عراق مسئله آب و ریزگردهاست که اگر همکاری علمی دو کشور وجود نداشته باشد قابل حل نیست.

حدادی اصل عنوان کرد: توانمندی‌های ایران در حوزه‌های مختلف علمی بالاست به گونه‌ای که امروز ایران در عرصه‌های نانو، بیوتکنولوژی، تعمیرات هواپیما و... صاحب علم و تجربه بالایی است.

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان خاطرنشان کرد: امروز نیازمند تقویت زبان فارسی و عربی برای تعامل علمی دو کشور و حذف زبان‌های غربی در این تعامل علمی و پژوهشی هستیم تا از راه تقویت همکاری‌های منطقه ای، دولت‌های مسلمان را قوی‌تر کنیم.

حدادی اصل تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران ۵۷۱ پژوهشگاه و ۵۱ پارک علم و فناوری دارد و امروز، زیست بوم فناوری منطقه در اختیار ماست. ایران خواهان انتقال تجربیات در حوزه رشد و کارآفرینی به دانشگاه‌های جمهوری عراق می‌باشد و امیدواریم این همایش‌ها در فصول گوناگون و با حضور جمع بیشتری از دانشگاه‌ها و اساتید ۲ کشور برگزار شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.