صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور گفت: اگر دارندگان وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث اقدام به تمدید بیمه نامه خود در یک ماه نکنند، وارد لیست خاکستری شده و به هنگام سوخت‌گیری در ماه دوم پیغام" خطا بیمه" را دریافت خواهند کرد که به منزله غیرفعال شدن کارت سوختشان است.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدکاظم عزیزی اظهار کرد: با همکاری و هماهنگی سازمان بیمه، شرکت ملی فرآورده‌های نفتی، پلیس راهور و دیگر دستگاه‌ها کارگروه راهبری اجرای ماده ۴۸ قانون بیمه شخص ثالث در ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با نمایندگان دستگاه‌های مرتبط تشکیل و در مرحله اول مصوب شد خودرو‌های نفت و گازسوز مشمول قانون در سه مرحله اطلاع‌رسانی و رصد شود.

وی افزود: تابه‌حال ۴۰هزار خودروی نفت و گازسوز فاقد بیمه شناسایی شد که طبق فرایندی در یک ماهه اول به دارندگان خودرو‌های فاقد بیمه شخص ثالث، به هنگام سوخت‌گیری پیغام "هشدار بیمه" ارسال می‌شود که هم‌زمان سازمان راهداری، حمل‌ونقل جاده‌ای و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور نیز پیامک‌هایی به این گروه ارسال می‌کنند.

معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور  ادامه داد: اگر دارندگان وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث اقدام به تمدید بیمه‌نامه خود در یک ماه نکنند، وارد لیست خاکستری شده و به هنگام سوخت‌گیری در ماه دوم پیغام" خطا بیمه" را دریافت خواهند کرد که به منزله غیرفعال شدن کارت سوختشان است.

عزیزی با اشاره به رشد ۳۰درصدی جامعه هدف برای تمدید بیمه بیان داشت: از ۴۰هزار خودرو طی یک ماه گذشته ۱۲هزار خودرو نسبت به تمدید بیمه خود اقدام کردند که از لیست هشدار خارج شده‌اند و انتظار می‌رود این روند افزایش یابد.

وی هدف اصلی اجرای قانون را الزام به دریافت بیمه نامه شخص ثالث برای افزایش امنیت حوزه حمل و نقل دانست و تصریح کرد: توصیه ما به رانندگان خودرو‌های وسایل سنگین دقت در تمدید بیمه‌نامه‌هاست تا از منافع بیمه در جبران خسارات بهره‌مند شوند.

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.