صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس از همه ملت‌های عربی و اسلامی و آزادگان جهان خواست تا روز جمعه را روز بسیج عمومی برای حمایت از قدس و مسجدالاقصی و غزه در برابر دشمن اشغالگر اعلام کنند.

به گزارش شهرآرانیوز جنبش حماس فلسطین امروز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای خواستار اعلام «بسیج عمومی» در روز جمعه در سراسر جهان عربی و اسلامی برای حمایت از قدس و مسجدالاقصی و نوار غزه شده و تاکید کرد که این جمعه با عنوان «جمعه طوفان الاقصی» نام‌گذاری می‌شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما از جوانان انقلابی خود در سراسر کرانه باختری و قدس اشغالی می‌خواهیم که قیام کنند و با جمعیتی خروشان به بیرون آمده و با نظامیان رژیم اشغالگر در همه مناطق مبارزه کنند.

جنبش حماس با تاکید بر وحدت سرنوشت و راه رسیدن به قدس و مسجدالاقصی و آزادسازی آن از شر اشغالگران فاشیست، پیامی برای فلسطینیان ساکن اراضی اشغالی ۱۹۴۸ ارسال کرده و خطاب به آن‌ها گفت: امروز روز یکپارچگی و تجمع و اتحاد در مسجدالاقصی مبارک است و همگی با فرزندان ملت خود در غزه و کرانه باختری متحد شوید.

این جنبش افزود: مقاومت فلسطین به رهبری گردان‌های عزالدین القسام در دفاع از خاک فلسطین و قدس و مسجدالاقصی مبارک زیباترین تصاویر حماسه‌های قهرمانی و پیروزی را در برابر اشغالگران ترسیم می‌کند.

در این بیانیه از همه آزادگان جهان خواسته شده تا همبستگی خود را با ملت و مقاومت فلسطین اعلام کنند.

حماس با تاکید بر اینکه روز جمعه روز بسیج حمایت از فلسطینی‌هاست از همه مولفه‌های امت عربی و اسلامی و نیز مردم فلسطین در همه‌جا و در اردوگاه‌ها خواست تا برای اعلام همبستگی با ملت فلسطین و قدس و مسجدالاقصی، به سمت مرز‌های فلسطین راهپیمایی کنند و بدون توجه به مرز‌های جغرافیایی، در نزدیک‌ترین نقطه به سمت قدس جمع شوند.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.