صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سهم هر نوزاد مشهدی از سهمیه شیرخشک، ۸ قوطی

  • کد خبر: ۱۸۸۴۲۴
  • ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
سازمان غذا و دارو سقفی برای عرضه شیرخشک تعیین نکرده است، اما دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد سهم هر نوزاد را ۸ قوطی اعلام می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز «در‌خصوص توزیع شیر‌خشک، هیچ سقفی برای داروخانه و مصرف‌کننده تعیین نشده است.» این گفته منوچهر دادگرنژاد، مدیرکل امور فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و داروست که دیروز در رسانه‌ها منتشر شد.

این در حالی است که ۱۸‌مهر‌ماه علی روحبخش، سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد، اعلام کرد که «با اجرای این طرح، حداکثر هشت قوطی شیرخشک در ماه به سرپرست خانوار تعلق می‌گیرد.» روحبخش دیروز هم در پاسخ به شهرآرا از برداشتن سقف توزیع شیرخشک و «تغییر سیاست‌های سازمان غذا و دارو» در این زمینه اظهار بی‌اطلاعی کرد. این گفته‌های ضد‌و‌نقیض در حالی مطرح شده که قرار است از امروز توزیع شیر‌خشک با ثبت کد‌ملی نوزاد در داروخانه‌های مشهد نیز شروع شود.

روحبخش همچنین در پاسخی پیامکی به خبرنگار شهرآرا بیان کرد: واقعیت این است که بالاترین سقف نیاز نوزاد به شیرخشک رگولار هشت عدد است. از اینکه تغییری در سیاست‌های سازمان بروز کرده باشد، بی‌اطلاع هستم.

همچنین به گزارش وبدا، سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد درباره جزئیات طرح توزیع شیرخشک با کدملی نیز گفت: برای جلوگیری از سوءاستفاده برخی افراد، همه شیرخشک‌ها با برند تولید داخل از طریق کد‌ملی کودکان توزیع خواهد شد.

در چند ماه اخیر گفته‌ها و خبر‌ها از کمیاب شدن شیرخشک حکایت داشته و این ماجرا تاکنون ادامه یافته است.

خرداد‌ماه جاری بود که سیدعلی جعفری‌نژاد، رئیس انجمن داروسازان خراسان‌رضوی، در‌این‌باره به شهرآرا گفته بود: متأسفانه تعداد شیرخشک‌های تحویلی به داروخانه‌ها به میزان زیادی کاهش یافته و همین مسئله ارائه خدمت به شهروندان را دچار مشکل کرده است. ۱۹‌شهریور‌ماه جاری هم محمود شبستری، سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد، اعلام کرده بود که «برآورد دقیقی از میزان شیرخشک موردنیاز مشهد و استان نداریم.»

با‌این‌حال باید منتظر شروع توزیع شیرخشک به شیوه جدید بمانیم تا مشخص شود که این طرح در عمل چقدر کمبود‌های این حوزه را جبران خواهد کرد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.