صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

تراز تجاری خراسان رضوی مثبت شد

  • کد خبر: ۱۸۹۵۸۶
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱
ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: با توجه به مقایسه ارقام صادرات و واردات کالا در شش ماه ابتدای سال۱۴۰۲ تراز بازرگانی خارجی گمرکات خراسان رضوی مثبت و معادل ۴۱۳میلیون دلار بوده است.

جواد جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز درباره تراز بازرگانی خارجی خراسان رضوی در شش ماه نخست۱۴۰۲ اظهار کرد: میزان صادرات خراسان رضوی در شش ماه ابتدای سال جاری ۱۲۷۴هزار تن به ارزش ۷۳۷میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۳۱درصد و از نظر ارزشی ۳۵درصد رشد داشته است.

وی افزود: واردات کالا به استان در شش ماه ابتدای سال جاری ۱۰۷هزار تن و به ارزش ۳۲۴میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۲۵درصد کاهش و از نظر ارزشی ۱۵درصد رشد داشته است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی با اشاره به میزان ترانزیت استان در مدت مذکور خاطرنشان کرد: میزان ترانزیت خارجی مبدا در شش ماه نخست سال جاری ۳۸۴هزارتن و ترانزیت خارجی مقصد نیز یک میلیون تن بوده است.

جعفری افزود: اقلام عمده صادر شده از استان در این مدت زعفران در بسته‌بندی بیش از ۳۰گرمی، تخم خوراکی پرندگان، پسته با پوست تازه یا خشک، کامپند پلی اتیلن و کفپوش غیرمخملی باف از مواد نساجی است که به کشور‌هایی همچون افغانستان، تاجیکستان، ترکمنستان، عراق و ازبکستان صادر شده است.

وی درباره عمده اقلام وارداتی به کشور در شش ماه ابتدای سال جاری بیان کرد: این اقلام شامل پنبه‌های حلاجی نشده یا شانه نزده به استثنای پنبه وش، تلفن همراه، برنج کامل سفید شده، نخ یک‌لا از الیاف شانه‌زده و طلا به اشکال خام بوده که از کشور‌هایی همچون امارات متحده عربی، تاجیکستان، ازبکستان، هلند و چین وارد شده است.

جعفری گفت: با توجه به مقایسه ارقام صادرات و واردات کالا در شش ماه نخست سال ۱۴۰۲ تراز بازرگانی خارجی گمرکات خراسان رضوی مثبت و معادل ۴۱۳میلیون دلار بوده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.